Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Farger

Startet av SimenT, onsdag 09. januar 2013, klokken 20:49

« forrige - neste »

RSandven

Syns matt karbonfiber er råstilig! Er hvertfall ekte og ikke noe 3M-mekk.
Spurte om det var mulig å få dette som "ekstrautstyr",
men var ikke så lett å få til.

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 21. februar 2013, klokken 20:31
Sitat fra: Quattro på torsdag 21. februar 2013, klokken 20:05
Er det noen som har sett karbon detaljene innvendig? Mistenker at kanskje ser litt "jalla" ut...

De er matte, ikke blanke.

Bilder her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12331-anyone-with-grey-leather-and-carbon-fiber
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Harlex

Synes det er vanskelig... Liker egentlig den grønne best... Men jeg lurer egentlig på om en slik bil ikke fortjener signature-rød.... Jeg synes den iallefall bør skille seg litt ut... Grønn, brun eller....... Signature-rød... Skinninteiøre blir svart.... Forøvrig performance og alt utstyr uten de ekstra setene... Interiør har jeg ikkje tatt stilling til ennå... Men kanskje carbon... 21 tommerne er glemmesak i Norge.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Celter

Sitat fra: Harlex på fredag 22. februar 2013, klokken 22:04
Synes det er vanskelig... Liker egentlig den grønne best... Men jeg lurer egentlig på om en slik bil ikke fortjener signature-rød.... Jeg synes den iallefall bør skille seg litt ut... Grønn, brun eller....... Signature-rød... Skinninteiøre blir svart.... Forøvrig performance og alt utstyr uten de ekstra setene... Interiør har jeg ikkje tatt stilling til ennå... Men kanskje carbon... 21 tommerne er glemmesak i Norge.

Signature-rød er ikke noen opsjon hvis du ikke er Signature modell reservasjonsholder.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

jkirkebo

Sitat fra: Celter på søndag 24. februar 2013, klokken 12:31
Sitat fra: Harlex på fredag 22. februar 2013, klokken 22:04
Synes det er vanskelig... Liker egentlig den grønne best... Men jeg lurer egentlig på om en slik bil ikke fortjener signature-rød.... Jeg synes den iallefall bør skille seg litt ut... Grønn, brun eller....... Signature-rød... Skinninteiøre blir svart.... Forøvrig performance og alt utstyr uten de ekstra setene... Interiør har jeg ikkje tatt stilling til ennå... Men kanskje carbon... 21 tommerne er glemmesak i Norge.

Signature-rød er ikke noen opsjon hvis du ikke er Signature modell reservasjonsholder.

Jepp. Og om du har signature-reservasjon er ikke grønn eller brun en opsjon. Så ingen kan velge mellom disse.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Harlex

"Trykkleif" tenker på den rød multibelegg fargen....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tesladigger

Jeg har fra starten av vært ganska bestemt på svart bil med tan skinn og blank svart dekor og 19" felger.
Men har i det siste begynt å tenke på farger som hvit og grå også, så er litt i tvil fortsatt om det endelige valget. ???
Noen som har sett vanlig hvit og perlemor hvit opp i mot hverandre?
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

ELbilist1

Er det noen som tenker på:
Grønn eller blå med lyst interiør???, og glass tak.
Kan man få stoff interiør ilyst??
- Er dette vanskelig å holde rent??

:) Ren nytelse, hvær dag!

glaserud

Sitat fra: ELbilist1 på mandag 25. februar 2013, klokken 18:20
Er det noen som tenker på:
Grønn eller blå med lyst interiør???, og glass tak.
Kan man få stoff interiør ilyst??
- Er dette vanskelig å holde rent??

Lurer på de fleste fargene. Omtrent alle fargene har bilder hvor de ser bra ut, og bilder hvor de ikke ser så bra ut :-/

Når det gjelder lyst interiør, så har jeg ikke sett lyst stoff omtalt. Når det gjelder lyst skinn, så var det en posting på tesla-forumet om at farge kunne smitte av. Lyst skinn er stort sett greit å holde rent (har det i audien), men krever kanskje noe mer oppfølging. Hvorvidt Tesla-skinnet er slik gjenstår å se.

Lyst skinn på tesla-forum: http://www.teslamotors.com/forum/forums/tan-leather (privat)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Havebigfun

Er det noe lyst skinninteriør som ikke ser skitten ut etter 10 år og 150 k km?
Det er lekkert når det er nytt men trekker ned når dongeribuksene har gjort sitt.
Ellers har TMS en fin form som fremheves best med sølvmetallic - ifølger bilfargelæren. Sort gir dårligst formfølelse og er derfor best egnet for biler med "omdiskutert" form...

Oreo

Lyst skinn (tan/beige) har jeg i fossilen, og dongeri har farget av i skinnet ja.
Enig i at sølvfarget bil virker å få frem formene bedre enn f.eks. svart.
Likevel har jeg alltid ønsket meg en svart bil, så da må det bli slik.
Perlemorshvit er et godt andre alternativ, eller kanskje grå,....stopper der.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

laumb

Sitat fra: Oreo på tirsdag 26. februar 2013, klokken 21:27
Lyst skinn (tan/beige) har jeg i fossilen, og dongeri har farget av i skinnet ja.
Enig i at sølvfarget bil virker å få frem formene bedre enn f.eks. svart.
Likevel har jeg alltid ønsket meg en svart bil, så da må det bli slik.
Perlemorshvit er et godt andre alternativ, eller kanskje grå,....stopper der.

Hadde en miks av tan/lysegrå i vår forrige KIA Cee'd - dette farget noe fryktelig fra dongeri. En god interiørbørste og skinnshampoo og balsam løste dette. 2 ganger i året, like møkkete hver gang. Men skinnende rent ble det.

Jeg er motsatt av deg på eksteriør - har hatt 3 sorte biler og forbanner den fargen. Sykt mye vedlikehold. Har hatt sølv, blå og rød også - men har drømt om hvit. Ja, de blir møkkete, men det er ikke noe verre en sort. Grå er vel favoritten min, men når kona krever hvit og jeg likevel drømmer om det - la gå. Hun har hvit Toyota iQ i dag - den er perlehvit. Jeg er ikke imponert. Det ser liksom ikke hvitt nok ut for meg.


Tapatalkin' from iTalatut...

Nuvolari

Sitat fra: laumb på tirsdag 26. februar 2013, klokken 22:09
Sitat fra: Oreo på tirsdag 26. februar 2013, klokken 21:27
Lyst skinn (tan/beige) har jeg i fossilen, og dongeri har farget av i skinnet ja.
Enig i at sølvfarget bil virker å få frem formene bedre enn f.eks. svart.
Likevel har jeg alltid ønsket meg en svart bil, så da må det bli slik.
Perlemorshvit er et godt andre alternativ, eller kanskje grå,....stopper der.

Hadde en miks av tan/lysegrå i vår forrige KIA Cee'd - dette farget noe fryktelig fra dongeri. En god interiørbørste og skinnshampoo og balsam løste dette. 2 ganger i året, like møkkete hver gang. Men skinnende rent ble det.

Jeg er motsatt av deg på eksteriør - har hatt 3 sorte biler og forbanner den fargen. Sykt mye vedlikehold. Har hatt sølv, blå og rød også - men har drømt om hvit. Ja, de blir møkkete, men det er ikke noe verre en sort. Grå er vel favoritten min, men når kona krever hvit og jeg likevel drømmer om det - la gå. Hun har hvit Toyota iQ i dag - den er perlehvit. Jeg er ikke imponert. Det ser liksom ikke hvitt nok ut for meg.


Tapatalkin' from iTalatut...

Jeg har 2 sorte biler og forstår ikke hva som er problemet. Ingen riper etter 4 år. Står mellom sort og grå for min del. Blir nok sort...
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

stor66

Hm. Farger ja. Tror jeg vil gå for brun, den ser best ut av de tilgjengelige selv om jeg personlig ikke synes det er såmmye spennende å velge mellom. Men interiøret er en annen sak. Jeg har hittil ikke eid en eneste bil med skinninteriør og skjønner ikke helt hvorfor det skal være bedre enn tekstil (dyrere ihvertfall). Ulempen med tekstil her er jo at fargen må være svart. Bortsett fra det, hvorfor skal jeg velge skinn fremfor stoff?

Jeg ser at noen her snakker om avfarging på lyst skinninteriør etter noen år. Men det opplever jeg på grått tekstilinteriør nå på min 2008 Prius. Vil ikke det ha med selve setefargen å gjøre?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

ELbilist1

Brun er en liten mulighet.., men sverger nok mest til BLÅ.
IKKE GRÅ, kan ikke tenke meg noe tristere. Papa har Hvit bil, å så lenge han vasker skjeldent, SKAL JEG IKKE HA HVIT NEI...
Synes di kunnelevert en fargei stoff også (Sort er ingen farge....).
:) ;)
:) Ren nytelse, hvær dag!

Desdi

Jeg har alltid syns best om stoffseter. Men jeg tenker at i en bil av denne kaliber hører det hjemme med skinnseter. Lyst og grått skinn blir for sart imo, så sort er vel det jeg hadde gått for.

Jeg har sett bilder av delskinn/stoffsetene i Model S og de ser egentlig veldig fine ut: http://www.flickr.com/photos/81081566@N07/7430568738/in/photostream/

Men når jeg ser en detalje på en av bildene i denne serien, så blir jeg litt skremt. Det ligner ikke helt på ekte skinn og er det kanskje ikke heller? De foldene kommer helt sikkert av folk som har gått inn og ut av bilen for prøvesitting. Da tenker man jo på hvordan det ser ut etter noen år. Ser litt billig ut faktisk. Men mulig lyset er uheldig.
Har ikke sett slike "folder" på bilder av skinnsetene.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA