Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Last balansert anlegg og e-Golf

Startet av Gazer75, tirsdag 06. mai 2025, klokken 07:35

« forrige - neste »

Gazer75

Er det nokon her som har e-Golf i slikt anlegg?

Lurar på om den taklar av og på systemet som dette fører med seg. Altså om den vil automatisk starte å lade når boksen får dei minimum 6A til å starte.

Korleis fungerer dette om ein treng ein viss prosent kvar dag? Om det ikkje var nok straum til alle over natta så vil jo kanskje ikkje bilen ha lada nok til ein skal ha den?

Vil nok neppe vere eit problem i starten sidan maks 1/3 av bilane i ein garasje med over 30 er elbil endå. Men fleire og fleire byter jo så på eit tidspunkt vil det nok ikkje vere 6A til alle samtidig.
Skal uansett bli fint med lading no snart etter 2 år utan å lade heime.
2020 e-Golf (2023-)

Håvar

Vet du hvor stor kurs dere deler på til ladeanlegget?
Jeg bodde tidligere i et borettslag med 60 andeler/p-plasser i garasje og anlegg med 100A(TN 400V) ledig kapasitet der det ble installert Zaptec Pro. Oppplevde aldri at jeg ikke fikk ladet. Vi var riktignok ikke mer enn 15-20 med elbil/hybrid, men de færreste trenger å lade hver natt/dag.

Hvis alle bruker feks Tibber til smartlading vil alle bilene vente med å lade til de (samme) timene strømmen er billigst og da blir det problemer. Så i et fellesanlegg med begrenset kapasitet ville jeg unngått det. Du får prøve deg frem og se hva som funker :)
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Gazer75

Meiner hovudsikringa inn i blokka er på 125A 250A og det skal dekke 18 leilegheiter på 6x48m2, 6x67m2 og 6x71.5m2 samt fellesområder og ladinga i garasjen. Dei andre i burettslaget har vertikaldelte hus og eiga forsyning.

Veit ikkje kva som er sett av til lading. Reknar med dei set ladinga som dynamisk slik at tilgjengeleg straum som ikkje er brukt av leilegheitene og anna felles forbruk er tilgjengeleg for lading.
Forsto det slik at det var nok ledig straum til ei anlegg utan å oppgradere etter ei synfaring av elektrikar.

Det eg er spent på er om Golf'en vil starte å lade att om boksen eventuelt har slått seg av og på fordi det var for lite ledig til alle.
Vil jo vere krise om eg får litt når eg koplar på og så slår boksen seg av for å gi andre litt lading, og så når boksen slår seg på att så startar ikkje bilen automatisk å lade att. Då kan ein jo kome til bilen neste dag og knapt fått lade.
Har lest at ein ofte får ein times lading når ein koplar til uansett ved at andre som har stått lengst vert kopla frå. Og sånn vil det vere så lenge det ikkje er nok til alle.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

I et ladeanlegg med flere ladere, satt opp med lasstbalansering, vil laderen aldri slå seg helt av før ladingen ansees som ferdig av bilen eller laderen.

Den vil altså holde akkurat nok spenning til at laderen er aktiv og på, men ikke nødvendigvis slik at den lader alle biler samtidig. Så vil den innimellom øke på noen, og redusere på andre for å fordele strømmen noe jevnere.

Kutter ladingen helt ut, vil bil tro ladingen er ferdig, og koble fra, og det vil man jo ikke at skal skje. Så spenningen settes akkurat høyt nok når den "ikke lader" i påvente av ledig kapasitet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Gazer75

Ahh ok takk for info.

Fekk akkurat beskjed om at det var sett av 40kW til lading etter å ha snakka med ein i styret.
Det skulle vel bety 60A på trefase så 10 bilar kan lade samtidig på 6A som vel er minimum?

Men om eg set bilen til 5A maks vil ladinga då uansett foregå på 6A? e-Golf'en har val for 5,10,13 og Maks(32).
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Vil tro at bil da melder at den kan ta i mot max 5A, og ikke gå over dette. Det er vel kun om laderen vil lade under dette i en periode, at den kan øke opp til 5A når det ansees som godt nok.

Altså skal ikke lader gå over grensene på bilen, men vil heller ikke gå over sin grense for hva den kan tilby. På samme måte som når man har en bil som kan ta i mot 32A, men lader er begrenset til 24A, så vil den da maksimalt gi 24A, men redusere når bilen sier at "jeg kan ikke ta i mot mer enn dette nå".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Håvar

60A på trefase bør være omlag 40 kW, ja.
Jeg antar at ladeboksene dere får/har kan fordele utover de ulike fasene også, så i teorien kan 3*10 biler lade med 6A.
Vet riktignok ikke hvor god denne fordelingen fungerer i praksis. Uansett bør det være rikelig.

2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Ulvis

Vi har en eGolf på jobben som startar fint å lade på ein type ladeboks, men ikkje på ein annan. Må då betjene knapp i ladeluka før den startar å lade. Andre bilar har ikkje same problem.
eGolfen har klimaanlegg styrt av timer til neste arbeidsdag men når den er ferdiglada i løpet av natta så vil den ikkje dra strøm frå ladeboks under klimatiseringa om morgenen. Typisk er det varming om vinter for å makse rekkevidde.
Så eg trur eGolfen kan vere litt kilen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Gazer75

Får sjå kva det blir til. Vart litt som eg frykta med ein tredejpart som skal ta seg av fakturering.
80kr/mnd +6øre/kWh påslag skulle dei ha. Med ein slik pris kan eg like godt hurtiglade. Har brukt mindre enn 80kr/mnd så langt på køyring rundt her heime. På tur må ein jo hurtiglade uansett. Kan kanskje spare litt ved at eg kan kome heim med 10% og ikkje 50-60%.

Såg over historikken min hjå Tesla og Eviny som eg har brukt gjennom vinteren og ser ut til at så lenge eg ikkje reiser nokon stad så går det 20-30kWh til lokal bruk. Då blir det jo over 2,5 kr/kWh berre i faste kostnader + spotpris med påslag så snakkar ein fort om 3,50-4,00 kr/kWh for lading heime.

Eit middagsbesøk hjå foreldra ein kveld vil fort dekke alt lokalt forbruk den månaden. (6 timar ved 6kW = 24kWh).
2020 e-Golf (2023-)

Gazer75

Sitat fra: Håvar på onsdag 07. mai 2025, klokken 10:3160A på trefase bør være omlag 40 kW, ja.
Jeg antar at ladeboksene dere får/har kan fordele utover de ulike fasene også, så i teorien kan 3*10 biler lade med 6A.
Vet riktignok ikke hvor god denne fordelingen fungerer i praksis. Uansett bør det være rikelig.
For bilar med 7,4kW ladar så brukar ein jo berre 2 av fasane, så då bør det jo vere meir til andre.

Meiner han sa Easee, så då er det vel Core modellen som dei seier har last- og fasebalansering.
2020 e-Golf (2023-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA