Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp, vannlampa lyser! HASTER!

Startet av Acsa, onsdag 13. februar 2008, klokken 21:13

« forrige - neste »

Acsa

Vi har hatt vår P106 i noen måneder. Det var utført vannservice på den da vi fikk den, og vi fikk beskjed om at det måtte utføres igjen etter 5000 km. Vi har kjørt 4500, og hadde tenkt å ringe Enviro til uka. Men da mannen min kjørte hjem fra jobb i dag begynte varsellampa som ser ut som et batteri med bølgestrek å lyse. For sikkerhets skyld er håndboka søkk vekk, jeg mistenker verkstedet som utførte EØS-kontroll på den for noen uker siden for å ha tatt den ut og glemt å legge den tilbake, for den har ligget i hanskerommet. Hva gjør vi nå? Kan vi kjøre den i det hele tatt? Hvis ikke, hvordan får vi den til Enviro? Det er bare de som kan utføre denne servicen i Osloområdet, stemmer det?
Peugeot 106E

Lars C. Krogenæs

#1
http://www.elbil.no/dokumenter/106.pdf

Manualen du mangler :-)

Se manualens side 20.

Jeg tør ikke uttale meg om hvor mye du kan fortsette å kjøre (jeg er samfunnsviter, ikke teknolog), men ring Enviro og avtal vannfylling.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Griffel

Det er helt uproblematisk å kjøre noen dager. Men avtal med Enviro så snart som mulig.

Selv pleier jeg å bruke Enviro, men av praktiske grunner har jeg noen ganger benyttet meg av Bertel. O Sten, og fått god service der, men det er noe dyrere.
(Har brukt både Rud i Bærum og Økeren i Oslo)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Acsa

Peugeot 106E

Boogie

Eller om du bor i Oslo så kan du kontakte Øyvind Lunde i Nittedal.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA