Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW appen er helt håpløs.

Startet av MaxLevel, søndag 13. april 2025, klokken 14:24

« forrige - neste »

MaxLevel

Jeg har alltid vært fornøyd med selve bilen, men VW appen er bokstavelig talt helt ubrukelig.

Denne uken fikk jeg beskjed om at "kontrakten har utløpt", selv om jeg har WeConnect til godt ut i 2026. Det meste i appen er nå grået ut, og VW vil tydeligvis at jeg betaler for WeConnect Plus, bare så det er mulig å kunne følge med på hvor mye ladetid som gjenstår før bilen har ladet til 80%.

Hvis man bor i en storby, hvor man faktisk må betale for å bruke kommunens ladeplasser, så er det helt håpløst at en APP med WeConnect basis ikke viser gjenværende ladetid, (eller gjenværende rekkevidde for den saks skyld). Hvis jeg f.eks setter bilen til lading kl 01 på natten, og den er ferdig ladet kl 05, så er det greit å kunne se dette i appen uten å måtte betale nesten 2000kr i året for det. Det som VW tydeligvis ikke tenker på er at hvis bilen har stoppet å lade pga feil eller er ferdig ladet, men fortsatt står parkert på ladeplassen til man kjører, så får man bøter i øst og vest. Hvis appen kun gir meg mulighet til å sjekke om bilen er låst, da går det fortere å løpe ned på gateplan for å sjekke om bilen er låst, enn å bruke en ubrukelig app som uansett nesten ALLTID har problemer med å synkronisere med bilen.

Slik jeg ser det er appen i prinsippet helt ubrukelig i storbyene hvis man ikke har WeConnect Plus, så jeg vurder sterkt å bytte bil til et merke som tar brukervennligheten i appen litt mer på alvor. Noen andre som har tanker rundt dette, eller erfaringer?

Rexen

Mener å huske at jeg fikk oppfordring om å godta nye bruksvilkår for appen. Tror det gikk på småtteri som formuleringer.... Gjorde det og alt har fungert perfekt både før og etter. Unntatt noen få øyeblikk med frafall av kontakt med bil.
VW ID4 4Motion Highline bestilt
VW ID4 GTX 2022
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Alsom

Tror we connect plus også er gratis. Løper likt med we connect. Logg inn på myvolkswagen på nett. Man ser det når man «kjøper» den og den ligger i handlekurven. Da står det 0 kr blir belastet din betalingsmåte eller noe i den duren. Mine løper ut begge i 2026

daktari

Så er det et triks at når den løper ut så kan man registrere nye år gratis på en ny epost. (Har ikke forsøkt).
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

atrus

Sitat fra: daktari på tirsdag 15. april 2025, klokken 09:30Så er det et triks at når den løper ut så kan man registrere nye år gratis på en ny epost. (Har ikke forsøkt).

I appen, eller til VW på en bestemt e-post?

daktari

Du kobler fra eierskapet til eksisterende bruker og lager en ny. Som om bilen ble solgt.
Mine I-Pace videoer

MinID

Sitat fra: daktari på tirsdag 15. april 2025, klokken 12:25Du kobler fra eierskapet til eksisterende bruker og lager en ny. Som om bilen ble solgt.

Du må vel da fabrikk resette i bilen også. Godt tips. Vil forsøke når den tid kommer.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

daktari

Mine I-Pace videoer

MinID

Sitat fra: daktari på tirsdag 15. april 2025, klokken 12:54Kanskje du må det? Ikke sikker.

Må det ved salg slik at ny eier kan logge på med ny bruker. Litt arbeid, men verdt det om du får 2 nye år.

atrus

:+1: Hold oss oppdatert.

MinID

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA