Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW i4 M50 noe å ha?

Startet av Bjerknez, mandag 21. oktober 2024, klokken 12:59

« forrige - neste »

Bjerknez

En stund siden sist jeg postet her da jeg har glemt av hele greia.

Men fikk bilen 16. desember og har nå hatt den i snart 5 måneder.

Her er bilde :)


Trond.m

#31
Flott bil Synes du fortsatt i4 M50 er noe å ha, da ? 😉. Regner med at det er planlagt en i4 Neue Klasse, men det ligger nok noen år fram i tid.

Jeg liker godt i4, men jeg frykter jo at jeg vil få lyst til å bytte til i3 NK når den kommer, selv om utseendet på den fortsatt er litt utfordrende. i4 er jo en klassisk bil, men dessverre solgt i litt alt for stort volum til at den blir et samlerobjekt. Bruktprisen kan vel få samme skjebne som e-tron som også solgte i bøtter og spann og holdt seg bra i pris før det kollapset helt. Men teknisk er nok i4 M50 en langt bedre bil med mindre feil virker det som. Rekkevidden derimot er i ferd med å ligge i nedre skikt for en bil i dette segmentet.

turfsurf

Sitat fra: Trond.m på lørdag 26. april 2025, klokken 07:03Bruktprisen kan vel få samme skjebne som e-tron som også solgte i bøtter og spann og holdt seg bra i pris før det kollapset helt. Men teknisk er nok i4 M50 en langt bedre bil med mindre feil virker det som.
I4 har ikke solgt i nærheten like mye som e-tron (pr år). Tipper den vil bli en ungdomsbil etter hvert.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jalla

Sitat fra: turfsurf på lørdag 26. april 2025, klokken 09:18
Sitat fra: Trond.m på lørdag 26. april 2025, klokken 07:03Bruktprisen kan vel få samme skjebne som e-tron som også solgte i bøtter og spann og holdt seg bra i pris før det kollapset helt. Men teknisk er nok i4 M50 en langt bedre bil med mindre feil virker det som.
I4 har ikke solgt i nærheten like mye som e-tron (pr år). Tipper den vil bli en ungdomsbil etter hvert.
Ja, det stemmer. For ett år siden var det solgt ca 5600 i4 i Norge, mens tallet for etron passerte 30000 tidlig i år.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Bjerknez på fredag 25. april 2025, klokken 07:23En stund siden sist jeg postet her da jeg har glemt av hele greia.

Men fikk bilen 16. desember og har nå hatt den i snart 5 måneder.

Her er bilde :)


Nydelig bil du har. Flotte bilder :+1:

turfsurf

Sitat fra: Trond.m på lørdag 26. april 2025, klokken 07:03Flott bil Synes du fortsatt i4 M50 er noe å ha, da ? 😉. Regner med at det er planlagt en i4 Neue Klasse, men det ligger nok noen år fram i tid.

Tipper i4 NK kommer ganske fort etter i3 NK. Maks ett år etter.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Sitat fra: turfsurf på søndag 27. april 2025, klokken 14:29
Sitat fra: Trond.m på lørdag 26. april 2025, klokken 07:03Flott bil Synes du fortsatt i4 M50 er noe å ha, da ? 😉. Regner med at det er planlagt en i4 Neue Klasse, men det ligger nok noen år fram i tid.

Tipper i4 NK kommer ganske fort etter i3 NK. Maks ett år etter.
Kan vel fort være snakk om 2028 modell da ? Jeg får tyne noen km ut av min nåværende bil først . Det er en superfornuftig 25 modell id.7 Touring med kun 3600 km på telleren, så hodet sier «behold den». Men det er jo viktig å lytte til hjertet også 😉

turfsurf

Kan nok fort bli -28 modell ja. ID.7 er da en grei ventepølse, praktisk i det minste.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

alda

Sitat fra: Bjerknez på fredag 25. april 2025, klokken 07:23En stund siden sist jeg postet her da jeg har glemt av hele greia.

Men fikk bilen 16. desember og har nå hatt den i snart 5 måneder.

Her er bilde :)


Ser bra ut, gillar de nya fälgarna skarpt!
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

hELgenen

Er bilen fortsatt noe å ha? Ser det kjøres kampanje på den nå. Er vel litt som ble nevnt før her i tråden at denne modellen kan få fallende priser..men mulig bunnen er nådd nå mhp nybilpris?

daktari

Ser veldig bra ut, kombiluke, sw 8.5 fungerer strøkent, gode seter, komfy, rask, ganske lavt forbruk og ganske rask hurtiglading, bra app, veldig hyggelig service, feilfr, kan finjustere et personlig design.

Av det negative: ikke romsligste bilen, BMW-dyr, ny generasjon kommer snart, for mye sportsbil-look for mange, ikke klassens absolutt laveste forbruk eller raskest lading.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA