Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor er DU inaktiv i denne gruppa?

Startet av Dampmaskin, søndag 23. februar 2025, klokken 09:49

« forrige - neste »

Dampmaskin

Hei. Jeg skal overta en brukt M50 snart, og gledet meg til å lese meg opp om aller siste nytt her på forumet. Men det er jo rene kirkegården her inne. Så ble jeg nysgjerrig på hvorfor.

Er alle bare for opptatt av å kjøre på svingete veier mens de gliser fra øre til øre, eller har alle simpelthen blitt frustrert og kvittet seg med bilene sine.

Er bilen en braksuksess eller var den en flopp?

Jeg kunne selvsagt vendt meg til media for svaret, men siden disse er notorisk fokuserte på kun de aller nyeste modellene (det er jo nesten som om det var markedsføring de holdt på med, og ikke ekte journalisme), så tenkte jeg at forumet kanskje var en mer pålitelig kilde til brukbar informasjon.

turfsurf

Ser man på salgstallene til i4 (stort sett M50), så selger den jevnt og trutt. Utenom noen gjengangere så er det lite trøbbel med den.

Har aldri hatt problemer med lading eller ladefart f.eks., som er typiske kilder til diskusjon.

Gjenspeiles på andre forum også, ikke så veldig aktivt. Det som går igjen er skjevslitasje på dekk, stein mellom bremseskiver og skjolk, slamrelyd fra høyre c-stolpe (garantisak) og nå om vinteren AWD systemet som er litt logrete.

Ellers er det stort sett skrytebilder og diskusjon om man må ha 20" felger eller ikke.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

automat

Syns jeg ser den samme tendensen i delforum for flere bilmodeller, og jeg tror den enkle forklaringen heter Facebook.

Mange syns trolig det er enklere å søke opp en FB-gruppe de kan joine, enn å engasjere seg på elbilforum.

Og det et er egentlig litt synd, for Facebook er et øyeblikksmedium, som er ganske dårlig egnet til å bygge opp en kunnskapsdatabase.

Og i grupper med stor trafikk siler algoritmene hvilke postinger man får se.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

alda

Ett forum som detta är det mest aktivitet i, i tiden fram till bilen lanseras, och rätt efter de första leveranserna.

Efter det blir forumet aktiverat igen om många har problem med bilen, og frågar om andra liknande erfaringer. Tror i4'an har varit stabil och problemfri bil för de flesta, därav liten aktivitet här nu.

Min bil närmar sig 3 år snart, och jag är mycket nöjd med bilen. Extrem körglädje och bra kvalitet på allt, rakt igenom.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

daktari

Tenker det er fordi det er en ganske feilfri og moden bilmodell hvor alt bare funker på en intuitiv måte. Lite grunn til å diskutere da.

Biler med masse feil, trøbbel, hyping og masse meningsløse oppdateringer eller oppdateringer for å gjøre bilen komplett gir folk noe å skravle om.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

SIS

Sitat fra: daktari på fredag 28. februar 2025, klokken 17:34Tenker det er fordi det er en ganske feilfri og moden bilmodell hvor alt bare funker på en intuitiv måte. Lite grunn til å diskutere da.

Biler med masse feil, trøbbel, hyping og masse meningsløse oppdateringer eller oppdateringer for å gjøre bilen komplett gir folk noe å skravle om.
Du er nok inne på noe der. Lite aktivitet på Macan forumet også. Antagelig en nokså feilfri bil.

Jalla

Sitat fra: SIS på lørdag 01. mars 2025, klokken 10:13
Sitat fra: daktari på fredag 28. februar 2025, klokken 17:34Tenker det er fordi det er en ganske feilfri og moden bilmodell hvor alt bare funker på en intuitiv måte. Lite grunn til å diskutere da.

Du er nok inne på noe der. Lite aktivitet på Macan forumet også. Antagelig en nokså feilfri bil.
Tja, du skal ikke ha så gammel Macan før deler av hjulopphenget bak ruster i filler.

SIS

Sitat fra: Jalla på søndag 02. mars 2025, klokken 19:49
Sitat fra: SIS på lørdag 01. mars 2025, klokken 10:13

Tja, du skal ikke ha så gammel Macan før deler av hjulopphenget bak ruster i filler.
Men det var Fossil Macan, ikke den nye.

Toalmar

Dette er nok realiteten i flere underforum her. Bare ta en kikk innom andre så ser du at det er lite trafikk. Du finner selvsagt flere med mye trafikk, men de er nok i undertall.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA