Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Owners Club

Startet av Celter, mandag 07. januar 2013, klokken 17:02

« forrige - neste »

kimlillebo

Sitat fra: laumb på fredag 17. mai 2013, klokken 22:33
Hyggelig å høre at fler og fler melder interesse.

Jeg hadde håpet å stelle det i stand med litt brask og bram - så er i forhandlinger med diverse som forsikringsselskaper og lignende nå.

Ser også for meg at det på et tidspunkt holdes stiftelsesmøte slik at det blir en ekte klubb med styremedlemmer, varamedlemmer osv.
Da kam man blant annet også få til å delta i f.eks. Grasrotandelen til Norsk tipping slik at det kommer inn midler som kan brukes positive opplevelser for medlemmene.

Dersom noen har noen spesifikke forslag til styremedlemmer i første omgang, del de gjerne. Så tar vi det videre om litt.
Hei,

Det er vel fornuftig at de som skal ha styreverv o.l. Er fra et geografisk område der de har mulighet til dette :-)
Når det er sagt så kan jeg komme med noen kandidater (som er utifra mine observasjoner på aktivitet her inne):

Alexander (Laumb) er en selvfølge.
Jens Kristian Kirkebø
Epleskreller?
Muffinmann?

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

jkirkebo

Sitat fra: kimlillebo på lørdag 18. mai 2013, klokken 11:15
Det er vel fornuftig at de som skal ha styreverv o.l. Er fra et geografisk område der de har mulighet til dette :-)
Når det er sagt så kan jeg komme med noen kandidater (som er utifra mine observasjoner på aktivitet her inne):

Alexander (Laumb) er en selvfølge.
Jens Kristian Kirkebø
Epleskreller?
Muffinmann?

Hehe, takk for tilliten men jeg tar nok meg selv av listen. Jobber nemlig turnus og det er vanskelig å kombinere med verv siden jeg ofte må jobbe når møter og slikt avholdes.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bybil entusiast

Er det noen som har fått denne Jesus bilen ? Model S

Alle snakker om den men ingen har sett den !
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

Celter

Sitat fra: Bybil entusiast på tirsdag 21. mai 2013, klokken 20:07
Er det noen som har fått denne Jesus bilen ? Model S

Alle snakker om den men ingen har sett den !

Jeg vet ikke riktig hva du mener, men hvis du vil prøvekjøre bilen er det bare å ta seg en tur til et av Teslas kontorer. Det nærmeste for deg blir vel Alnabru. Du kommer vel så langt i bybilen din?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Rasmus.B

Sitat fra: Bybil entusiast på tirsdag 21. mai 2013, klokken 20:07
Er det noen som har fått denne Jesus bilen ? Model S

Alle snakker om den men ingen har sett den !
Er det mulig?
Jeg slutter ikke å bli forundret.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Wenche

Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 22. mai 2013, klokken 17:49
Sitat fra: Bybil entusiast på tirsdag 21. mai 2013, klokken 20:07
Er det noen som har fått denne Jesus bilen ? Model S

Alle snakker om den men ingen har sett den !
Er det mulig?
Jeg slutter ikke å bli forundret.

Og gjett hva som skjer med TSLA, når den gemene hop finner ut hva dette dreier seg om  ::)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

frskby

BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

SimenT

Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

bstandal

Melder meg inn jeg også. Bra greier. Om klubben trenger en jurist kan jeg bidra.

laumb

Sitat fra: bstandal på onsdag 26. juni 2013, klokken 10:04
Melder meg inn jeg også. Bra greier. Om klubben trenger en jurist kan jeg bidra.

Der blir du nok tatt på ordet etter hvert. ;-)

Noterer meg ned.
Ser for meg at stiftelsesmøte holdes etter ferien, så da kan det være en idè å ha en jurist allerede i startfasen, for å se over ting.

Bent

Bra tiltak dette. Jeg er med, hvor signerer jeg? :D

Ting å ta opp med Tesla:
- Lademulighet for Roadster i tilknytning til Teslastasjonene. Helst HPC, men om ikke annet så iallefall blå 32A trefase for de av oss som har tjukk kabel med stor boks.

(Er veldig trist å måtte stå og lade på bensinstasjon omringet av fossiler når bilen heller burde stått og kost seg sammen med sine yngre brødre ...)
Tesla Roadster, 25Mm

valvolainen

Har server stående som jeg kan hoste sider på. Gratis naturligvis.
Unix, så hvis man ikke har så mange krav til asp og dått net og slik, er det bare å kjøre på.
Kan putte inn software etter som hva som trengs. Står på en vm rigg med redundant nettverk, og lagring på san. (eva). Redundante servere i bunn.

Er fryktelig dårlig på å lage hjemmesider.

laumb

Hvis du trenger mer hardware så har jeg en solid rigg med doble 4-kjerners CPU, 16GB RAM, 6 disker til RAID, 2 power supply, fiberkort, frippel ethernet ++ stående.
Har 50/50 fiberlinje jeg tenkte å sette den på - men har ikke hatt tid til å drifte den. Kommer heller ikke til å få det med det nivået av oppussing vi kjører her.

valvolainen

Har desverre mistet hobbyrommet der vi kunne ta med jern på jobb, så nå er det kun vmware som gjelder.
Fiber ja? Har dere det bortpå auli? Kjenner jeg er misunnelig! Bor jo ikke så langt unna, men her det kun kabel/dsl. Hvem er det som drifter fiber hos dere?

laumb

Fiber ja.
Dessverre Telenor som leverer - men det går nå fort da.
Bare gamlefeltet som har fiber da. Det nye har CanalDigital eller noe, så de "trengte ikke".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA