Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Owners Club

Startet av Celter, mandag 07. januar 2013, klokken 17:02

« forrige - neste »

Havebigfun

Jeg og blir med- jeg tror det blir fort flere hundre medlemmer 8)
Jeg tror også det er hensiktsmessig med å samle en del neutral basisinfo- det er tungt å lete i trådene etter info som man har lest for flere uker/måneder siden.
Denne hjemmesiden synes jeg er bra og kan være forbilde:
http://sternzeit107.de/

Elmo

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 09. januar 2013, klokken 19:40
Jeg tror også det er hensiktsmessig med å samle en del neutral basisinfo- det er tungt å lete i trådene etter info som man har lest for flere uker/måneder siden.

Håper dere da ser verdien i å benytte www.elbilwiki.no hvor vi med andre elbilmerker har samlet ekstrakt av mye annet fra forumet her.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Havebigfun

Vi kunne eksempelvis laget flere bildegallerer av typen barneseter, hjulalternativ, ineriørdetaljer, Lakkfarger ol. Jeg tenkte på litt mere Tesla-spesifikke ting en det jeg finner i elbilwiki ;)

Elmo

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 10. januar 2013, klokken 17:29
Vi kunne eksempelvis laget flere bildegallerer av typen barneseter, hjulalternativ, ineriørdetaljer, Lakkfarger ol.
Jeg tenkte på litt mere Tesla-spesifikke ting en det jeg finner i elbilwiki ;)

På elbilwiki finner du akkurat det du selv og andre ønsker å "dele med verden", så jeg ser ikke problemet
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

TorkEL10

Oppsummerer litt, vennligst korriger lista:
1. Supercharger er i hvert fall et av de første temaene å ta opp med Tesla.
2. Tabell over kapasitetsfall i batteriet ved gitte temperaturer (ref vintertråd på TMC)
3. Batterigaranti - hva innebærer den og hva slags kapasitet er garantert ved x km/år? (Ref Nissans nye garanti i USA)
4. Valg av vinterdekk (ref Pirelli/Nokian-tematikken)
5. Kompatibilitet for 230V tre-fase. Om ikke dette er med på Model S, så bør det komme med på Model X. Og om det ikke er med på Model X, så bør det komme med på 3. generasjon. Det vil være veldig mange i norge som kun har 230V trefase hjemme og/eller på hytta, selv om 20+ år.
6. Garantivilkår og ettermarked.
7.  Ekstrautstyr for norske forhold: oppvarmede vinduer (ikke mer dugg, uten å ødelegge rekkevidden!), oppvarmet ratt, gulvmatte (gummi) med kant som kan monteres fast osv.
8: "TECH 2" pakke med:
-Motoriserte innfellbare speil
-ACC
-Parkerinssensorer foran og bak.( Ryggekameraet er vel og bra, men på vinterstid har jeg inntrykk av at det er lite brukbart p.g.a. duggproblematikken)
9. Medlemmsrabatter: Viking / Falck, anti rust / understellsbehandling osv.
P2245

ohh

Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

tk74

DAB radio burde være med på listen.
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Bolebo

Vil selvfølgelig også ha DAB. Men det haster jo ikke. Det kan komme som en oppdatering senere, f.eks ved årlig service.
Viktigere nå er RDS, som burde være en selvfølge, men som det virker som ikke var med i US-versjonen.

ELbilist1

Hei, jeg er ny på forumet, men ligger inne med bestilling på Standard S  :) :)

Har vi en klubb på gang???
Hadde vært gy med treff etter hvært :)
:) Ren nytelse, hvær dag!

laumb

Sitat fra: ELbilist1 på mandag 25. februar 2013, klokken 18:17
Hei, jeg er ny på forumet, men ligger inne med bestilling på Standard S  :) :)

Har vi en klubb på gang???
Hadde vært gy med treff etter hvært :)

Hei og velkommen!

Jeg Jar jobbet en del i kulissene med det som trengs for å opprette en klubb.
Så snart jeg har fått ferdig en del av papirene så vil jeg lansere klubben og verve ett interimstyre slik at dette kan kjøres skikkelig.

Jeg tar gjerne i mot innspill.

Robin.


Tapatalkin' from iTalatut...

Epleskreller

Tenker du det som en avdeling i elbilforeningen?  Jeg tror det er lurt mtp. å fremme medlemmenes interesser. De vil jo ofte sammenfalle med andre elbilisters interesser. Dessuten tror jeg politikere/opinionen heller hører på Elbilforeningen enn Teslaklubben ;)

Men uansett bra at noen står på :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Celter

Hvordan går det "laumb"? Kan vi snart melde oss inn i Tesla Owners Club? Er det en ide at vi som er interessert sender deg en mail?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Foleson

Nå som jeg har fått ut fingeren og bestilt, så er jeg klar for et medlemskap...
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

orjan

En egen klubb er for oss fremtidige Tesla-eiere er absolutt interessant. Jeg melder meg inn sporenstreks hvis dette kommer i stand  :)
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

laumb

Hyggelig å høre at fler og fler melder interesse.

Jeg hadde håpet å stelle det i stand med litt brask og bram - så er i forhandlinger med diverse som forsikringsselskaper og lignende nå.

Ser også for meg at det på et tidspunkt holdes stiftelsesmøte slik at det blir en ekte klubb med styremedlemmer, varamedlemmer osv.
Da kam man blant annet også få til å delta i f.eks. Grasrotandelen til Norsk tipping slik at det kommer inn midler som kan brukes positive opplevelser for medlemmene.

Dersom noen har noen spesifikke forslag til styremedlemmer i første omgang, del de gjerne. Så tar vi det videre om litt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA