Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe brukt Twizy

Startet av svenskeknug1, tirsdag 11. mars 2025, klokken 10:29

« forrige - neste »

svenskeknug1

Hei. Ser det er en stund siden det har vært noe aktivitet på dette underforumet, men jeg prøver likevel :)

Jeg er inne på tanken å kjøpe en Twizy som en pendlebil, og jeg trigges veldig av størrelsen, at det er bompengefritak og at jeg synes den er grådig tøff. Jeg lurer på om det er noen her som har noen tips til hva jeg bør se etter når det gjelder å kjøpe et brukt eksemplar. Er det f.eks enkelte årsmodeller jeg bør styre unna eller er det typiske feil/mangler jeg bør undersøke om er utbedret av forrige eier? Dessverre er det ikke så mange biler ute for tiden her jeg bor (Bergen og omegn), og på de som ligger ute varierer det voldsomt i kilometerstand og årsmodell.

Setter pris på alle innspill.

goggo

Du finner nok flere Twizy eiere i Facebook gruppa enn du gjør her inne.
Men når det er sagt så er det ganske stille på FB gruppa også :)

https://m.facebook.com/groups/457920404577446

Selv har jeg en 2016 modell, kjøpte den med 12000 km på telleren og nå står den på 29000 ca.
Har ikke merket noen forskjell på rekkevidde på den tida, i praksis er det 55-60 km rekkevidde.

Største utfordringen på Twizy er bremsene, det er dyre deler og de er nesten umulig å få tak i. Ellers virker det som Twizyene er ganske driftssikre.

Mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

svenskeknug1

Tusen takk for tips.
Hehe, ikke så mye informasjon å oppdrive ser jeg, så skal sjekke ut facebook-gruppen. Men du er fornøyd med bilen? Har sett noen av bilene som er på finn nylig har fått nye bremser, og da høres jo det ut som et pluss.

goggo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA