Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstralys/styrestrøm på Nissan Leaf 2015

Startet av einaraksel, mandag 03. februar 2025, klokken 13:33

« forrige - neste »

einaraksel

Hei!
Jeg ønsker å montere ekstralys på min Leaf 2015, men det stopper fort opp når jeg ikke finner ut hvor jeg kan hente styrestrøm. Noen som vet hvilken ledning det er? Finnes det en oversikt over sikringer og hva som er hva i leafen? Det går tre ledninger til lyspæra,men jeg får ikke testa uten å ta hull på dem, noe jeg ønsker å unngå om det er mulig. Noen tips?

kaiat

Halogen eller LED du har på nærlysene? Kan høres ut som halogen og da er det H4 pære. Skal være ledningen til venstre i sokkelen når du står foran bilen mener jeg. Du kan jo nappe av sokkelen og måle deg ut.

Med LED nærlys er det H9 pære på fjernlyset og da er det bare to ledninger - pluss og jord.

einaraksel

Takk for svar og tips. Det er nok ikke LED fra før av, nei.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA