Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Firehjulstrekk ved lav batteriprosent

Startet av e-Kvaase, torsdag 06. februar 2025, klokken 07:53

« forrige - neste »

daktari

Hm.
Går an å lage snarvei til auothold på "dra ned-menyen" på vendetta 3.7 hvertfall.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

vinterdekk

#16
Sitat fra: hELgenen på søndag 09. februar 2025, klokken 12:58Størst problem med autohold på har jeg ved innkjøring i garasje. Stopper jeg 10 cm fort kort inn og skal flytte bilen disse 10 cm frem..da må jeg gi litt gass forsiktig idet bilen fort kan bykse frem...så føler det tryggere å rygge ut igjen..så prøve å få en korrekt stopp. Å smelle fronten inn i noe foran bilen frister ikke...
Blitt så vant med det at det går på autopilot å presse strøm-pedalen akkurat dypt nok til løsne autohold og deretter flytte foten på bremsen for kontrollere hastighet. Det går ikke så veldig fort å flytte bilen i «creep mode» (hva nå det enn kalles på norsk) og brems, men mindre sjanse for at nødbremsen aktiveres i garasjeporten.

Men man burde ikke oppleve problemer med AWD systemet om man foretrekker den ene eller andre innstillingen i bilen uansett!!
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

hELgenen

Sitat fra: vinterdekk på søndag 09. februar 2025, klokken 14:46
Sitat fra: hELgenen på søndag 09. februar 2025, klokken 12:58Størst problem med autohold på har jeg ved innkjøring i garasje. Stopper jeg 10 cm fort kort inn og skal flytte bilen disse 10 cm frem..da må jeg gi litt gass forsiktig idet bilen fort kan bykse frem...så føler det tryggere å rygge ut igjen..så prøve å få en korrekt stopp. Å smelle fronten inn i noe foran bilen frister ikke...
Blitt så vant med det at det går på autopilot å presse strøm-pedalen akkurat dypt nok til løsne autohold og deretter flytte foten på bremsen for kontrollere hastighet. Det går ikke så veldig fort å flytte bilen i «creep mode» (hva nå det enn kalles på norsk) og brems, men mindre sjanse for at nødbremsen aktiveres i garasjeporten.

Men man burde ikke oppleve problemer med AWD systemet om man foretrekker den ene eller andre innstillingen i bilen uansett!!

Å kjøre med autohold inn i en trang garasje føles litt som å legge til kai i vind med båt..etterhvert takler man det jo.

vinterdekk

Sitat fra: hELgenen på søndag 09. februar 2025, klokken 15:28Å kjøre med autohold inn i en trang garasje føles litt som å legge til kai i vind med båt..etterhvert takler man det jo.

Ja ikke så stort problem for meg, men det kunne vært bedre.

F.eks. går bilen ikke i jevn krypefart om garasjegulvet er ujevnt pga. isvuller. Må ta det veldig rolig da.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA