Zeekr 7x

Startet av Leaf_2014, søn 02. feb 2025, kl. 16:44

« forrige - neste »

Panders

YouTube:
It's Only Electric - Model Y vs Enyaq

Kjente meg igjen i denne konklusjonen.
Enyaq er en ypperlig familiebil, men Y har bedre materialer i bilen, mindre lyder og bedre understell.

YouTube:
Förnuft och känsla med Peder og Alrik -
Zeekr 7X

Som jeg skulle laget videoen selv.
For en utstyrsliste og kanskje wow-faktor, samt sprek motor og ladehastighet, men noe kosebil for en bilentusiast...nei 🤷�♂️

Y satt i bestilling i dag. Håper på rask levering, est. okt-nov 😂🙈
-26 Model Y Performance "Quickie"
-23 Model Y Performance SOLGT
-17 Model S 75D "Elektra"

Zebulon

Ikke mye aktivitet i dette forumet, men jeg prøver:

Jeg vurderer 7X eller, aller mest, 7GT. Har TMY i dag. Noen som har erfaringer med eierskap av 7X over en viss tidsperiode, gode eller dårlige, å dele? Jeg har brukt mer tid enn godt er på å lese og se på tester; ser det er en del kritikk at software og oppdateringstakten på den. Stemmer det? Noe annet å dele?

Øyvind.h

Sikkert bedre å melde deg inn i eiergrupper på Facebook, selv om man som oftest får litt skjevt bilde ettersom de som klager skriver oftere på Facebook enn de som er fornøyde.

Jeg kikket en del på 7X nå ved siste bilbytte. Når jeg satt meg inn i den tenkte jeg umiddelbart at den var lekker og luksuriøs. Var nesten dumt å dra innom forhandleren, for den var på et annet nivå enn div andre biler jeg har kikket på. Kan jo ikke akkurat sammenlignes med Model Y, som er rimelig enkel og strippet for utstyr.

Om du sjekker testene til eksempelvis "Effekt" på Youtube er han ekstremt positiv, noe det virker som de fleste testerne er. Jeg stod lenge mellom Xpeng G9 og Zeekr 7X, hvor 7X fristet mest basert på tester og tilpasninger til nordiske preferanser og krav.

Problemet med å lese for mye er at en ender med beslutningsvegring, og med beslutningsvegring blir folk stående fast med det merket de allerede kjører fordi det er enklest. Og da går man glipp av mye!
Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mikaelf

Dere som eier en 7X modell og også bruker en Samsung Galaxy mobil som digital nøkkel til bilen, takknemlig for å høre om erfaringen deres.
TMY - LR AWD (2022 HW3)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA