Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke bestill noen ny Tesla nå

Startet av Bols, fredag 24. januar 2025, klokken 13:26

« forrige - neste »

Vaduz

Ja se der ja, vi får håpe demokratiet i usa overlever det her, for hele verdens skyld.

Kina er vel mest stressa, men ser ikke bra ut for Europa heller. Heldigvis kan vi erstatte mye handel fra usa med Kina.

Trump kan jo faktisk ødelegge usa for veldig lang tid fremover med sin katastrofale økonomiske politikk. Prøver å tvinge sentralbanken til å sette ned renta, de har blitt en bananrepublikk. 

arthur

Siste påstand fra Donald er:

"He who saves his Country does not violate any Law."

Postet på Truth Social i natt.

Jeg er noe usikker på om han har ment å sitere en meget kjent person fra historien, men det er akkurat det samme som Napoleon sa da han skapte the Napoleonic Code of civil law in 1804 før han utnevnte seg selv til keiser, og hvis jeg ikke husker helt feil så satte Napoleon selv kronen på sitt hode!

Det er liten tvil om at han har de samme ambisjoner og han er allerede er i gang med å plassere sin egen familie, og svigerfamilie, i sentrale posisjoner i håp om å skape et arvelig keiserdømme.

Det man også bør være klar over er at hans far, Fred, som skapte den formuen som Donald arvet, var svært dement på sine senere år, og familien laget da et kontor med pult, stol, telefon osv og leverte ham "dokumenter" som han kunne signere slik at han trodde at han fortsatt var familiens overhode og bedrev business. Telefonen var ikke koblet for utgående samtaler, kun til en person plassert i et forværelse! I say no more and rest my case!

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

daktari

Noen andre kjente fra historien som sa som Napoleon og Trump:

Hitler – "The authority of the Führer is not limited by laws or statutes."

Franco – "I am responsible only to God and to history."

Mussolini – "Everything within the state, nothing outside the state, nothing against the state."
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

arthur

Og hva har de nevnte herrer til felles? Joda, de var høyre ekstreme, akkurat som Elon, Donald, Pete og resten av gjengen og det ble det hverken demokrati, fred eller velstand av, men det motsatte!

Vel, Elon prøver jo å hevde at Hitler var sosialist og venstreradikal, og noen nikker sågar til det, utrolig nok!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Thalgar

Sitatet er ikkje frå Napoleon, men frå filmen "Waterloo" om Napoleon  ;).
Model Y LR Quicksilver, 2023

Electric cars in Norway

SitatKina er vel mest stressa, men ser ikke bra ut for Europa heller. Heldigvis kan vi erstatte mye handel fra usa med Kina.
Vaduz... :+1:  Ehhh nei. Vi skal da ikke handle med Kina! Kina støtter Putin, vi støtter ikke land som støtter Putin

bosse

Enig med OP. Jeg er fremdeles glad i bilen, på tross av alt, og Elon har tross alt gjort en del gode ting for selskapet, men det går en grense for hva jeg vil være med på. Jeg kommer ikke til å selge min 2014-modell (planen er å tyne mest mulig ut av den) men jeg kommer heller ikke til å kjøpe noen ny Tesla når den tid kommer.

Jeg håper det blir lenge til.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Rollep

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 14. februar 2025, klokken 09:02Angående alle sparetiltakene USA gjør, så er det jo ikke så rart - gjelden er jo gigantisk. Ser de skal halvere forsvarsbudsjettet, og får kritikk. Tror ikke Johnny på Luksusfellen ville fått like mye kritikk om han gikk fra full video-sector-alarm med 18 sensorer til en Homely-alarm. Hallgeir ville sagt: "Nå va du grævla flinke".

Jeg har en liten mistanke om at sparetiltakene ikke kommer å gå til å betale ned på gjelden. Det er nok langt mer sannsynlig at de sparte pengene ender opp i lomma til Elon og de andre milliardærene ;)

What-a-watt

Historien gjentar seg. I 1939 tegnet tyskerne en fredsavtale med Sovjet Unionen som hadde vært deres fiende i mange år. Resten av verden skjønte ikke bæret. 2 år senere angrep Tyskland Sovjet Unionen.

What-a-watt

De ansatte ser også til å ha en mening:

MrBacardi

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

What-a-watt

Tesla har ikke bruk for Musk, og når Musk har fått sine 55 milliarder dollar, har ikke han bruk for Tesla heller... Vinn-vinn, eller forsvinn-forsvinn...

ToWalkOrDrive

Tipper at mange fra Canada heller ikke bestiller bil fra Musk og Trumps rike. Et innlegg fra kanadier:

"I have had several Canadian MAGA lovers tell me lately that I should focus on my own broken country and stop worrying about the States.  Here is my one time response as these people don't deserve more than one engagement.

Canada isn't broken.  Yes we have issues that can be dealt with better.  What country doesn't?  However, we aren't on the verge of a civil war because of political differences that can't be bridged.  We don't have half the country rallying to round up immigrants and people who were born here and have them deported without any court issue or hearing.  Yes, we have crooked politicians who are convicted of crimes.  However we vote them out, not vote them in.  We don't attend rallies to laugh and cheer our leaders when they make fun of disabled people.  We don't identify as Liberal or Conservative ahead of being Canadian.  We aren't a country of people so stupid that they don't even know how tariffs work.  We aren't a country of people just itching for the chance to go back to the "good old values of the 40's and 50's."  We don't elect the most morally corrupt person in the world and then believe he was sent by God.  We didn't eliminate essential health care for millions of people with an arbitrary pen stroke. Ignorant people argue that with the lower taxes you could buy health insurance and still be better off.  Until you lose your job, have a pre-existing condition or just can't afford it to begin with.  This is the thinking of a country that is all about me, and not the population.  We didn't give the unelected worlds richest people the keys to the government to do whatever they want and to fire whoever they wanted and make whatever policies they want.  We don't hang on to a 250 year old antiquated and stupid law that prohibits anyone from doing anything about school shootings.  We are liked and admired throughout the world, not laughed at and despised.  If this is what is required to Make Canada Great Again then, lets stay where we are.  We don't pick and choose which part of our Charter of Rights and Freedoms we enforce with all the might of the courts and which ones are ok to ignore. 

Mind my own business?  We have a neighbor with over 300,000,000 people who want to put a certifiable nut job and anti-vaxxer in charge of their Health System.  That is my business as when the next plague hits them it will hit us as well.  Mind my own business?  Our neighbor is tearing down generations of economic, military and trade alliances that keep prosperity and peace for not only North America but the world.    Mind my own business?  They just put a Fox News personality in charge of the biggest military power in the world.  A military power that is at the beck and call of a President who is unhinged and talks non stop about invading other sovereign countries, including ours.   

Canada is the broken one?  If you don't agree with me, there is no need to comment as I will remove it as nothing anyone can say can justify what is going on with our neighbor."
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Ganske sykt.
28 prosent er enten helt enig eller delvis enig i at norske bileiere som kjører Tesla bør skamme seg.
Hørt at InFact ikke er til å stole på, men om dette er sant er vel nordmenn like gale som amerikanere.

https://www.nettavisen.no/okonomi/ferske-tall-viser-at-en-av-fire-mener-tesla-eiere-bor-skamme-seg/s/5-95-2302621?fbclid=IwY2xjawIpV8FleHRuA2FlbQIxMAABHcZ951ub5x6bIZger44aY6jh45RMtmTR8Ap5AFdIyvnE5mfj8Bpi-pp2Cg_aem_d6oulJKAER8sTyOnxv7vMQ
Tesla Model Y                         2021-

serenejet

Det er ingen skam å kjøre Tesla, men om man kjøper ny i dag fortjener man alle blikkene man får.
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA