Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor dyrt er egentlig service på Ioniq 5?

Startet av BTJ, onsdag 22. januar 2025, klokken 16:16

« forrige - neste »

BTJ

Har fått tilbud på service sammen med bilen, da på 20 000,- for 3 år og 60 000 km. Synes det hørest dyrt ut men prisen på service har kanskje steget en del siden sist jeg måtte ha servicer på elbil?
Vurderer å kjøpe en Ioniq 5 men har pt en Tesla Model 3

Eladdin - Elbilfareren

Den skal inn på regulær service hvert 2. år. Kjøper du ny bil spruter du på deg gratis service når bilen er 2 år gammel. Den koster egentlig rundt 5,5k, men prisen du har fått gjenspeiler vel også bremseservice hvert år. Ser du skriver 20k for 3 år. Når jeg fikk tilbud på ny Ioniq 5 nå i november fikk jeg tilbud om kr 0,- i service de 3 første årene. Det fikk jeg også på Konaen jeg kjøpte, og den har samme serviceregime som I5.
Tror du skal undersøke litt flere tilbud...
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

arthur

Det er dyrt fordi de klarer å selge den servicepakken til (alt for) mange som ikke sjekker alternativene. Min erfaring med Hyundai er etter fire år at jeg har betalt halvparten av hva merkeforhandler skal hs og for nøyaktig samme jobben. I tillegg er andre verksteder langt mer fleksible mht f.eks å bytte dekk gratis når de allikevel skal ta bremse service på bilen. Garanti og reklamasjon hos merkeforhandler, alt annet hos alle ande enn merkeverkstedet er min "løsning".
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

BTJ

Kanskje jeg må sjekke litt til ja.
Men har fått en god del rabatt på selve bilen, så kanskje det går opp i opp. 🙂

Lakafant

Kan jeg spørre hva slags tilbud du har fått? Og hva slags utstyrsnivå?
Tesla Model S 2014 - 2020-2025

BTJ

Fått tilbud på en AWD Premium med Seat & Tect Pack, med gummimatter, service for 3 år pluss vinterdekk til 570.

AndersT2

Så lenge 60 tusen km servicen er med, så er ikke den prisen så gal. Den alene var 14 tusen, siden de bytter kjølevesken på batteriet blant annet. De har vist fast bytte på det, og ikke etter behov.

Servicen er hver 2år, eller hver 30 tusen km, alt etter hva som treffer først. Hyundai er vist også veldig ekstreme på at det overholdes, så går man over, så mister man garantien på bilen. (De sa før den kom på markedet at det var 1 år/15 tusen km, men etter at flere klagde når de så Kia EV6 hadde 2år/30 tusen km så endret det også. Noen skal holde verkstedene i livet slik de var i gamle dager for alt de kan.

arthur

Nei, man mister ikke garantien på bilen med mindre det er en årsakssammenheng mellom problemet som har oppstått og manglende, eller mangelfullt utført, service på bilen!
Det er et problem at en del forhandlere har klart å selge denne myten!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA