Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpsråd I-pace 2019-2020

Startet av ole-p@combitel.no, mandag 20. januar 2025, klokken 16:36

« forrige - neste »

ole-p@combitel.no

Hei!

Vurderer å kjøpe meg I-Pace.
Ser på en 2019 modell (som er registert i 2018) hvor Jaguar sier at den var vært inne for "sjekk" og at det er ikke er noen gjenstående utbedringer på batteripakken (den har vært inne for utbedring)
Leser om feil H441 og H484, jo mere jeg leser jo mere skeptisk blir jeg. Bør man holde seg unna 2019 modeller og heller gå for 2020 modell eller nyere?

Almis

Hvis Jaguar kan dokumentere at bilen ikke er påvirket av H484, så ville jeg jo tro at det ikke er noe å tenke på. En 2019/2020 mod er jo utenfor fabrikkgaranti (Ikke på batteriet, det har 8 år), så topp-forsikring med maskinskade er noe jeg ville tenkt på uansett.

Det var vel 2020 modeller som også var påvirket av dette, om jeg ikke tar feil?

2021 skal ikke være påvirket. Der får du litt raskere hjemmelading, oppdatert infotainment og delt bakseterygg.

Jeg har en 2019-mod som for tiden er inne til rep, du kan se hva som har skjedd der i tråden under denne.
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

ole-p@combitel.no

Takk for tilbakemelding.  Den skal ikke være berørt av H484. Men når jeg leser det du opplever Almis så tror jeg at jeg satser på nyere bil.

Ingeniøren

Min er produsert tidlig i 2019 mao 2020 modell. Var inne på oppdatering av sikkerhetsprogramvare i går H471.

Det sies at en del av den første sikkerhetsprogramvaren programvaren H441 ikke ble installert riktig slik at feil i pakken i.e H484 ikke ble detektert. Det sies og at biler produsert sent 2019 har poser uten feil, men who knows.

Stusser og på det faktum at ingen tilsynelatende vet hva som styrer om du får feil, er det antall lade cycler, kjørte km, er du mer safe om du holder der mellom 20 og 80 % og unngår hurtigleding etc. Jaguar registrerer alt du gjør med bilen og burde ha statistikk nok til å si noe om det eller er all registering bortkastet ?

2021 er sikrere enn 2020 og i alle fall sikrere enn 2019 / FE, men vil alle før eller senere rammes av den samme syken som kalles H484 - feil på batteri og ladebergensning 72% ? Mao, er det sikrere å kjøpe en sent produsert 2020 som har gått kort mot en 2021 som har gått langt mht mulig fremtidig batterifeil... om du klarer å finne ut når den er produsert...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Almis

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 23. januar 2025, klokken 08:57Min er produsert tidlig i 2019 mao 2020 modell. Var inne på oppdatering av sikkerhetsprogramvare i går H471.

Det sies at en del av den første sikkerhetsprogramvaren programvaren H441 ikke ble installert riktig slik at feil i pakken i.e H484 ikke ble detektert. Det sies og at biler produsert sent 2019 har poser uten feil, men who knows.

Stusser og på det faktum at ingen tilsynelatende vet hva som styrer om du får feil, er det antall lade cycler, kjørte km, er du mer safe om du holder der mellom 20 og 80 % og unngår hurtigleding etc. Jaguar registrerer alt du gjør med bilen og burde ha statistikk nok til å si noe om det eller er all registering bortkastet ?

2021 er sikrere enn 2020 og i alle fall sikrere enn 2019 / FI, men vil alle før eller senere rammes av den samme syken som kalles H484 - feil på batteri og ladebergensning 72% ? Mao, er det sikrere å kjøpe en sent produsert 2020 som har gått kort mot en 2021 som har gått langt mht mulig fremtidig batterifeil... om du klarer å finne ut når den er produsert...

Litt off-topic, men kan ikke VIN dekodes for å finne ut produksjonsdato/batch? Eller er det kun produsent-modell-"revisjon"-unikt nr?
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: Almis på torsdag 23. januar 2025, klokken 09:29
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 23. januar 2025, klokken 08:57Min er produsert tidlig i 2019 mao 2020 modell. Var inne på oppdatering av sikkerhetsprogramvare i går H471.

2021 er sikrere enn 2020 og i alle fall sikrere enn 2019 / FI, men vil alle før eller senere rammes av den samme syken som kalles H484 - feil på batteri og ladebergensning 72% ? Mao, er det sikrere å kjøpe en sent produsert 2020 som har gått kort mot en 2021 som har gått langt mht mulig fremtidig batterifeil... om du klarer å finne ut når den er produsert...

Litt off-topic, men kan ikke VIN dekodes for å finne ut produksjonsdato/batch? Eller er det kun produsent-modell-"revisjon"-unikt nr?

Har i alle fall ikke klart å finne ut av det... kanskje du kan høre med dine kontakter ?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

ole-p@combitel.no

Hei!
Takker for gode svar!
Er det noen I-pacer som er levert i 2019/2020 som ikke har batterier fra LG?
Biler som har vært inne for utbedring av H484 bytter de hele batteripakken eller kun enkeltceller?

Ingeniøren

Sitat fra: ole-p@combitel.no på fredag 24. januar 2025, klokken 09:29Hei!
Takker for gode svar!
Er det noen I-pacer som er levert i 2019/2020 som ikke har batterier fra LG?
Biler som har vært inne for utbedring av H484 bytter de hele batteripakken eller kun enkeltceller?

Usikker, men etter å fulgt noen saker på Jaguar I-Pace Forums UK, så tror jeg de har landet på at det er like godt å bytte hele pakken da har du først en feil kommer fort en ny da alle "posene" i batteriet er produsert feil og det er bare et tidspørsmål.

https://www.youtube.com/watch?v=wLSMfGJkXyg
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Elektrowagen

Ville ikke kjøpt I-Pace slik som det ser ut nå. Stor risikofaktor i mine øyne!
BMW i3s - 2019

Ingeniøren

Sitat fra: ole-p@combitel.no på mandag 03. februar 2025, klokken 20:46Blir mer og mer skeptisk https://www.tv2.no/broom/lite-kjort-ma-repareres-for-215000/17302291/

Googlet fyren og han har 8 styreverv/styreleder, holder til på Ullern.. og kan være en som omgis av ja mennesker.... Tror Motorpool at fått nok av de som står i skranken og roper hopp og forventer at man hopper. De settes nok sist i køen eller prises ut slik at de ikke kommer igjen. Satt der en gang og fulgte litt med på mennesketyper og det var en interessant opplevelse. Selv har jeg brukt Motorpool til både tilbake kallinger og service og har stort sett bare positive opplevelser.

Skal man kjøpe en brukt er det nok lurt å gå for biler produsert i 2020 (2021 modell) eller nyere..
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Dampmaskin

Sitat fra: ole-p@combitel.no på fredag 24. januar 2025, klokken 09:29Biler som har vært inne for utbedring av H484 bytter de hele batteripakken eller kun enkeltceller?
Ved H484 så byttes i teorien hele batteripakken, samt batterikontrollmodul.

I praksis, etter min erfaring, står bilen og råtner hos forhandler mens ingenting byttes.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA