Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vann i «Trunken» bak

Startet av Tonyland, lørdag 18. januar 2025, klokken 17:50

« forrige - neste »

Tonyland

Kjøpte meg en 2021 modell i går og etter en langtur hjem og rydding av bilen ble jeg litt undrende.
 Det var opplett og fint hele veien, men da jeg tok ut dørkplaten i bagasjerommet for å legge ekstra ladekabel inn (hadde bilen full av dekk på vei fra forhandler), oppdaget jeg at det var fullt av vann under «isopor-trauet» som ligger der.

Forhandler har for det første gjort en dårlig klargjøringsjobb. Og jeg regner med dette går på garantien.

Dette kommer jo ute ifra på et vis, er det andre som har erfaringer med dette? Det var mellom 2-4 cm vann baki der....

JUL ZOE 240

Det hørtes rart ut. Aldri sett vann der når jeg en sjelden gang henter frem stikk-laderen.

Høres rart ut at det skal komme utenfra. Hvor skal det komme inn? Min teori er at det kommer innenfra fra en gang tidligere der man har sølt vann eller vasket bil. Alternativt kondens over tid eller smeltet is fra felger dekk som har lagt i bilen.

Orbit

Kjenner ikke e-Niro, men vann i bagasjen er ofte en lekkasje, f.eks. gjennom baklukepakning, takantenne, bakrute eller baklykter.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA