Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noen kjente problemer med Marvel R?

Startet av hybrid88, mandag 13. januar 2025, klokken 11:06

« forrige - neste »

hybrid88

Er det noen kjente problemer eller feil med Marvel R som man burde være klar over før evt kjøp?

Hvordan er det med oppdateringer/ garantisaker mot norske forhandlere?

Min mor vurderer å oppgradere firmabil fra e-golf til Marvel R 4x4.

Radial

Ett enormt minus er at den ikke har 4x4 i revers... Dette er "by design".

Det er gjerne i revers jeg trenger 4x4 som mest, fordi jeg bytter kjøreretning og må starte fra 0.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

hybrid88

Når man har klart seg helt fint med e-golf og bilen primært brukes til bykjøring og motorvei så vil jeg tro det ikke er mammas største problem :)

Rosstopher

Sitat fra: hybrid88 på mandag 13. januar 2025, klokken 12:33Når man har klart seg helt fint med e-golf og bilen primært brukes til bykjøring og motorvei så vil jeg tro det ikke er mammas største problem :)

Hvis hun kun kjører på godt brøytede/strødde veier og aldri opplever å sette seg fast så går det mest sannsynlig bra. Men hvis hun av og til tar fart for å komme seg gjennom noe snø, og bare rygger tilbake og prøver igjen hvis det ikke går første gangen, så vil hun med en slik bil ofte ikke klare å rygge tilbake igjen.

EDIT: Altså dette er ikke et argument om god eller dårlig fremkommelighet, men at man har et helt annet grep enn forventet hver gang man skal rygge.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

vinterdekk

Mao. Da er det ikke mye problemer med Marvel R om begrenset 4x4 er det eneste å tilføye ..  ;)

Eiergrupper på Facebook er en god ressurs om man har veldig modell spesifikke spørsmål og ikke finner svar på forumet her. Det er 3600 registrerte Marvel R i Norge, så det burde være mye god info om bilen.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Radial

Greit å være klar over deleprisene, laber tilgang på deler, ganske låst til merkeforhandler(pga mangel på deler), og at den generelle kvaliteten på bilene til MG er etter mitt syn litt under snittet (rustet fort, over alt, pga alltid billigste løsning er valgt)

- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

hybrid88

Sitat fra: Radial på mandag 13. januar 2025, klokken 21:46Greit å være klar over deleprisene, laber tilgang på deler, ganske låst til merkeforhandler(pga mangel på deler), og at den generelle kvaliteten på bilene til MG er etter mitt syn litt under snittet (rustet fort, over alt, pga alltid billigste løsning er valgt)

Rustet fort over alt?

En bil som er noen år gammel ruster overalt, det er ikke et godt tegn.

Har du hatt en selv?

Radial

Sitat fra: hybrid88 på mandag 13. januar 2025, klokken 22:47
Sitat fra: Radial på mandag 13. januar 2025, klokken 21:46Greit å være klar over deleprisene, laber tilgang på deler, ganske låst til merkeforhandler(pga mangel på deler), og at den generelle kvaliteten på bilene til MG er etter mitt syn litt under snittet (rustet fort, over alt, pga alltid billigste løsning er valgt)

Rustet fort over alt?

En bil som er noen år gammel ruster overalt, det er ikke et godt tegn.

Har du hatt en selv?

Ja, jeg har hatt MG ZS EV.
Solgte den etter 2,5år og 35000km, av en håndfull årsaker. En av de var at det var begynnende rust bak grillen (ladekontakten sitter festet i kræsjbjelken der) og panseret rustet i sveisene bak avstivningen trolig pga det var ingen lakk bak der.
Så da kan man jo tenke seg hvordan resten av doningen ser ut, tross for at jeg kjøpte full understellsbehandling.

Også fikk man ikke bytta feks bærearmer, for boltene kommer seg ikke ut av motor-ramma...de er liksom sveisa inn i ramma og må kappes ut.

Løsningene hevder jeg er ekstremt enkle/billige, men ikke alltid ment for å vare.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA