Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

nøkkel og seteminne

Startet av TAM, fredag 10. januar 2025, klokken 09:00

« forrige - neste »

TAM

Kan noen kloke hoder forklare meg hvordan nøkkel er koplet til seteminne?

Vi har 2 nøkler, en for kona og en for meg. Hun har setet klint inn i rattet, jeg er 190 høy og kan ikke sette meg inn i bilen etter hun har kjørt.
Hver gang kona har kjørt (med sin nøkkel ) så vil ikke setet justere seg etter min nøkkel.
Dette funka før , men har nå helt sluttet å fungere. Jeg må manuelt stille inn setet hver gang = tungvint
Jeg har stilt inn memory knappene også (1, 2 og SET) med hver vår profil . Dette funker , men da må jeg holde inne knappen så justerer setet seg etter minnet. Ganske tungvint..
Akkurat vært hos Møller og oppdatert MMI. Pratet med mekaniker om dette , men han sa "bilen kjenner igjen nøkkelen og setet skal stille seg inn automatisk slik forrige innstilling var på denne nøkkelen."
Det stemmer hvertfall ikke i min bil nå..
Noen som kan hjelpe her?

Takk.

MVH Torkel - E-tron 55 - S-line 2022

Orbit

Når du låser opp, stiller bilen seg inn på siste profil (i MMI) som var brukt med den nøkkelen. Jeg tipper dere har endt opp med at begge nøkler er koblet til samme MMI-profil. (MMI-profil er ikke det samme som minnet for seteposisjon). Ved å velge en annen profil for din nøkkel og stille inn setet for deg når denne er aktiv, vil du få et setevalg som følger din profil, og dermed indirekte din nøkkel.

Se tidligere tråd for mer detaljer:
https://elbilforum.no/index.php?topic=54647.msg953173#msg953173
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

TAM

Takk for tips!  Funker nå   ;D  :+1:
God helg!

Torkel

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA