Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vente på nye Tesla Y (ex Juniper / new Opal), eller kjøpe nå?

Startet av Electric cars in Norway, søndag 22. desember 2024, klokken 11:07

« forrige - neste »

Marzo

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 13. mars 2025, klokken 08:37Uff, stakkars Autoshop. Men så er det gjerne noen som lar seg lure, og ikke kikker på tallene.

Ser ikke sånn ut, de forsøker å flippe en model 3 som står å støver ned i butikken også;
https://www.finn.no/mobility/item/379327488

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Marzo på torsdag 13. mars 2025, klokken 09:25
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 13. mars 2025, klokken 08:37Uff, stakkars Autoshop. Men så er det gjerne noen som lar seg lure, og ikke kikker på tallene.

Ser ikke sånn ut, de forsøker å flippe en model 3 som står å støver ned i butikken også;

Ja, er jo en helt uforståelig taktikk å ta inn nye Teslaer når det ikke er ventetid på dem fra Tesla.
Tesla Model Y                         2021-

DagfinnN

Jeg skal vente til sommeren med å kjøpe. Satser på minsts 30k i prisreduksjon fra Tesla. Pengene jeg sparer, skal jeg bruke til å et lass med brune skjorter. Disse skal deles ut til haterne :)
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

SurSnasen

Sitat fra: Marzo på torsdag 13. mars 2025, klokken 09:25

Så kjører de også en halvslu taktikk hvor de lar bildene vise bilen med oppgraderte felger, mens de i annonseteksten henviser til at felgene på bildene IKKE følger med. På den måten lokkes folk inn på annonsen, og man settes i den tro at prisen egentlig ikke er så verst.

Boge

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 13. mars 2025, klokken 10:32Jeg skal vente til sommeren med å kjøpe. Satser på minsts 30k i prisreduksjon fra Tesla. Pengene jeg sparer, skal jeg bruke til å et lass med brune skjorter. Disse skal deles ut til haterne :)
Her er jeg i samme båt.
Hvit M3 LR AWD 2019 mod.
Rød Peugeot e208 GT-Line 2020 mod.
ex. Vokswagen ID.3 2023 mod, en uke var nok.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Boge på torsdag 13. mars 2025, klokken 12:53
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 13. mars 2025, klokken 10:32Jeg skal vente til sommeren med å kjøpe. Satser på minsts 30k i prisreduksjon fra Tesla. Pengene jeg sparer, skal jeg bruke til å et lass med brune skjorter. Disse skal deles ut til haterne :)
Her er jeg i samme båt.

Kan jeg heller få en genser? Helst med Rivian-logo? Ønsker helst pick-up-bilen og, hvis du har penger til overs.
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: Boge på torsdag 13. mars 2025, klokken 12:53
Her er jeg i samme båt.
Og likevel er det noen som ikke skjønner hvorfor stadig fler misliker Tesla folk 🤷🏻

Personlig er jeg mer flau over hva fanboys sier og mener enn jeg er for å kjøre Tesla.

Noe er kanskje en slags humor, men den tror jeg hindrer flere salg av Juniper enn den fremmer.

DagfinnN

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 13. mars 2025, klokken 13:09Og likevel er det noen som ikke skjønner hvorfor stadig fler misliker Tesla folk 🤷🏻

Personlig er jeg mer flau over hva fanboys sier og mener enn jeg er for å kjøre Tesla.

Noe er kanskje en slags humor, men den tror jeg hindrer flere salg av Juniper enn den fremmer.

Kanskje humor? Ja, ja.
Hva skal til for at du skjønner det tro?
Smil til verden den smiler tilbake. Klag på verden og du får klage tilbake. Som man reder, ligger man.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Counterpointer

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 13. mars 2025, klokken 13:21
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 13. mars 2025, klokken 13:09Og likevel er det noen som ikke skjønner hvorfor stadig fler misliker Tesla folk 🤷🏻

Kanskje humor? Ja, ja.
Smil til verden den smiler tilbake. Klag på verden og du får klage tilbake. Som man reder, ligger man.
»Den som kun tar spøk for spøk, og alvor kun alvorlig, han/hun har faktisk fattet begge dårlig».
Sa Piet Hein

Han hadde rett i det.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 13. mars 2025, klokken 13:25
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 13. mars 2025, klokken 13:21Kanskje humor? Ja, ja.
»Den som kun tar spøk for spøk, og alvor kun alvorlig, han/hun har faktisk fattet begge dårlig».
Sa Piet Hein

Han hadde rett i det.
Det var da voldsomt til ordtak her inne i dag da ;D

Har et jeg også:
Noen liker dattera, andre liker mora

Dieselgubben

Øyvind.h

Hva synes du om spørreundersøkelsen på siden du lenker til?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Dieselgubben

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 14. mars 2025, klokken 14:00Hva synes du om spørreundersøkelsen på siden du lenker til?

At det er mennesker som mener mye om Tesla som har klikket inn på saken og avgitt sin stemme. Og som sannsynligvis ikke er representative for befolkningen.

Men tiden vil vise.

VoltWay

At det selges Tesla i disse dager også overrasker ikke, spesielt med ny Model Y på gang. Det er trend over tid som indikerer utvikling i markedet, ikke enkelttilfeller.

daktari

De solgte ca. 2500 Y i mars 2024, så å si at det har snudd er nok en overdrivelse.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA