Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er barnesetene avtagbare?

Startet av Gjermund, søndag 30. desember 2012, klokken 11:10

« forrige - neste »

Gjermund

Er det noen som vet om barnesetene (de to ekstra setene bak) er lett å ta ut og inn? Er jo ofte greit med baggasjeplass også.

ohh

Min forståelse er at de ikke er 'lette' å ta ut/inn, men de er nedfellbare, og tar da kun opp plassen nede i brønnen i bagasjerommet. Andre har kanskje flere/andre opplysninger?
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Gjermund

Blir vanskelig valg, spesielt når jeg ikke har sett en enda, får håpe jeg får sett en med og en uten før jeg må bestille.

Amoss

Etter som jeg har lest på andre forum så skal disse setene kun kunne monteres/demonteres av Tesla servicepersonell. Men har også forstått det slik at de skal kunne felles ned i brønnen (eller "kjelleren" som jeg pleier å kalle tilsvarende rom under gulvet ;) ) når de ikke er i bruk.

Dette betyr at man får redusert nytte av dette "kjeller rommet", men kan fritt disponere hele det egentlige lasterommet når setene ikke er i bruk.
Model S 85D

Gjermund

Vet forresten noen hvor store barn som kan sitte i disse?

RunarBT

#5
Synes å ha hørt 140cm 35kg?

Edit: 10år

Ref. http://www.teslamotors.com/models/features

Edit2: alt over blir riktig, stemmer med 10åring
Ref: http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/jenterveksttabell.php

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA