Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leveringstid ifra reservasjon?

Startet av Gjermund, søndag 30. desember 2012, klokken 11:08

« forrige - neste »

Gjermund

Hei.

Er det noen som vet hva leveringstiden er? Eller ser t til å være nå er vel kanskje mer rett?

ohh

Tesla Norge sier 12-14 mnd.
I USA sier de 8-10 måneder.
Med produksjonsraten det ser ut som de har nå, så kunne man håpe på mer i retning av 10-12 mnd, selv om jeg ikke helt tør å tro på det. Bedre å være på den sikre siden enn å bli skuffet.. :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Gjermund

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg så ikke noe sted en skulle spesifisere batterialternativ eller vanlig eller performance, vil det si at det velges senere, eller overså jeg noe?

I tilfelle betyr vel ikke P i reservasjonsnummeret performance?

mrjalle

Sitat fra: Gjermund på søndag 30. desember 2012, klokken 11:35
Kanskje et dumt spørsmål, men jeg så ikke noe sted en skulle spesifisere batterialternativ eller vanlig eller performance, vil det si at det velges senere, eller overså jeg noe?

I tilfelle betyr vel ikke P i reservasjonsnummeret performance?

I første omgang reserverer du kun en plass i køen, og velger Signatur (S, som er utsolgt) eller Produksjonsutgave (P). Andre valg som batteristørrelse, Performance og farge velger når du foretar selve bestillingen noen mnd før levering. Når bestillingen er gjennomført har man ikke lenger mulighet til å få tilbake depositumet om man skulle ombestemme seg.

Wenche

Bestilte 1. Okt. Og fikk forespeilet 12 mnd levering. Ved prøvekjøring antydet de etter sommeren :) Mulig at de helgarder mht leveringstid, og heller vil levere litt tidlig :D Jeg gjetter at når de først setter igang Europeisk versjon, så produserer de en større serie;)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

ebbrey

Mener jeg leste ett sted at alle biler i norge bestillt før 31.12.2012 ble levert i 2013, men finner selvfølgelig ikke igjen dette nå.

Jeg drømmer det sikkert igjen i natt
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Gjermund

Gjelder det da servervasjoner gjort på internett i år selv om ikke nettbankbetalingen har kommet frem enda?  :)

ebbrey

DN.no står det at tesla skal klare å levere mellom 1500 og 2000 biler til norge i 2013, det er ikke bestillt 1500 enda så, da burde det gå fint :)
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

petersv

Jeg ble forespeilet levering før sommeren når jeg snakka sist med Tesla. Jeg har lavt res.nr. men er usikker på om de kommer til å produsere EU-Serie i stort antall, eller oppstykket. Første alternativ vil si at jeg neppe får bilen noe særlig før de om reserverte drøye to år etter meg... :-) Gleder meg uansett.

laumb

Tesla skrev 12-14 måneder når jeg spurte.
Internettmennesker mente 10-12 mnd.
Jeg har derfor konkludert med at jeg har den 12 mnd etter bestilling.
Dette var i midten av oktober.
Hadde vært fint å få den i tide til campingsesongen, siden det går hundrevis av kroner i bompenger mellom camping og jobb hele sommeren.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

fredag

Sitat fra: Gjermund på mandag 31. desember 2012, klokken 09:51
Gjelder det da servervasjoner gjort på internett i år selv om ikke nettbankbetalingen har kommet frem enda?  :)

Det virker som Tesla tar utgangspunkt i bestillingsdatoen, og ikke dato for når betaling kom frem.

Det tar vanligvis ca 7-8 dager for en betaling å komme frem til USA.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

ebbrey

Takk for info vedr tid det tar før de mottar betalingen. Skal bli kjekt å se hva slags prod. nummer jeg får.

Er det egen prod nummer rekke for norge?

Nå har jeg jo en kvittering som viser at beløpet er overført og trekt fra konto 31.12 så da bør det holde for å få rabatten hvertfall.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

heimabrygg

Sitat fra: ebbrey på mandag 31. desember 2012, klokken 13:22
Er det egen prod nummer rekke for norge?

Vi deler med Europa. I følge en diskusjonstråd på Teslas forum, er vi på P#2145 per 27. desember. Gi gjerne en beskjed i denne tråden når du får ditt nummer :-)

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/model-s-reservation-tally?page=64
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Quattro

Jeg fikk i dag mitt reservasjonsnummer #2237.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

ebbrey

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA