Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mekkekveld uke 9

Startet av PLUTO, søndag 10. februar 2008, klokken 21:18

« forrige - neste »

Ken

Det er opp til Rune og Kenneth nå det skal skje. Rune har vært syk og samler krefter. Dere få besjed på forumet så følge med. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Gaute

 :)Da venter vi i spenning og håper at det kan passe.
Gaute
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

PLUTO

ja det er jo riktig at uke 9 har noen kvelder. jeg og min bror er blandt annet på grunn av litt influensa litt forsinket med et prosjekt og må nok utsette den mekkekvelden i uke 9. vi begynte i ettermiddag med reparasjon av vannpumpe og modifisering av Clioen slik at vi kan komme til batteriene ovenfra. dette vil ta en del tid og garasjen vil dermed være opptatt. jeg for min del har fått noe problem med ladingen. den stoppet igår på 40%. vi må se på ny mekkekveld etter hvert.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Gaute

Hei!  Angående ditt ladeproblem.  Har ved noen ganger opplevd noe tilsvarende. Hvis den starter å lade etter at du har tatt ut og satt inn igjen hovedsikring på batteriene og stopper etter få minutter kan det være sirkulasjonspumpa som har tatt kvelden. 
Har også opplevd brudd på ladekabelen mellom bil og stømkilde et par ganger.
Gaute
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

Ken

#19
Sitat fra Hens en annen sted i forumet:
Det kan være kjølevifter på radiator, på lader, vannpumpe og isolasjonsfeil.

Jeg skal si fra når instrumentet er tilbake i Kristiansand snart.Ken

Ps ser ut som Jan Erik har løst DC/DC problemmer ved å få en fra Henning. Hvis noen av dere har venner og familie i Oslo område og dere trenger deler til Think så be de å ta en tur innom Eriks bildemontering. Noen på hoved forumet har oversikt over hva finnes der.
Den var full av vann men etter forsiktig tørking og tetting/erstatting kabelinføringer ser det ut som den er grei.
SJEKK KABELINFØRINGER og tette med en gang. DC/DC og laderen tar skade ved vann inntrengelse og er den mest vanlig årsak til problemmer med disse. Må man få ny fra Ford er set snakk om mellom12 og 15 tusen kroner.
Laderen samler vann ved back kant som kan trenger inn. Ekstra tetting her er ambefalt. Detaljene finnes andre steder på forumet.
Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Olle

Mekke dato jeg skal ta en snakk med min bror. Så setter vi en en dato og klokke. Det blir nokk i uke 10. Jeg har hatt litt mange prosjekter på gang med huse slik att bilen blev jeg ikke ferdig med på lørdag. Jobben med og demontere den fremre paten for batterier var litt større en forventet. Vi kommer til bake till dette.  ;)
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

PLUTO

Endelig kan vi sette dato og tid.
Tirsdag 4. mars kl. 17:00.
Samme sted som vanlig: Timenesveien 44.

Veibeskrivelse:
Kjør av E18 til Kjevik.
Sving venstre rett etter avsperringen (50m etter rundkjøringen) inn på en privat grusvei
kjør 150m og sving opp en bratt bakke til venstre.
Du kommer da til et rødt hus med stor garasje,  og da er du fremme. :)
(NB området heter Timenes og "alle" heter Timenes, så ikke spør etter Timenes)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Olle

Skall jeg kontakte avisen slik att vi kansje kan få litt blest om vad vi driver på med.

Till Ken kan du sende ut info om dette arangemang på e-post til alle medlemmer.
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

ravn

jeg dukker opp med laptopen, så kan vi se om vi får noe spennende data fra denne boksen deres.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

PLUTO

Jeg har pakket varmedressen i Thinken og er klar med diagnoseapparat og godt humør til en hyggelig kveld i garasjen hvor vi kan snakke sammen og forhåpentligvis rekke å montere PakTrakr i en Think. Lokalavisen kommer kl 17 for å ta bilder, så det er bra om dere kommer med elbiler av alle slag allerede da.

Jeg synes vi har fått ganske mye medieoppslag siden vi startet opp. Radio, webavis, TV og nå lokalavisen. Det må jo være et tegn på at vi er kommet i rett tid med denne forening.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

PLUTO

Da er årets desidert største elbiltreff i Agder vel gjenomført. Mediedekning både fra Kristiansnadsavisa og NRK sørlandet videreformidler det til det norske folk at ca 20 elbileiere fylte opp gårdsplassen med sine stille biler. mange hyggelige samtaler og i tillegg rakk vi på fire timer å demontere batteripakke, montere PakTrakr og få alt pent og pyntelig  på plass igjen slik at en til i foreningen kan kjøre trygt hjem. ;D ;D ;D
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

ravn

Driver å laster opp bildene til hjemmesiden nå...
Dersom andre sitter på bilder så ta kontakt.

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Olle

Jeg har none till bilder fra en litt forliten garasje som du skal få. Dette var en kempe kvedl se bilder på http://www.elbilagder.org/Mekkekveld2.html .
Vi ønsker alle andre velkomne til Agder. Og dette burde inspirere til og danne lokale elbil foreninger. Takk til alle som komm.
Hilsen garasje eieren
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

ravn

Radio reportasjen fra NRK er nå å finne som mp3 på hjemmesiden vår.

Reportasjen skaffet oss ett ekstra medlem...

http://elbilagder.org/Nyheter/0A94A723-E8E3-4ED3-B9AB-81F7AEE8D904.html
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Olle

Nå har Kristiansandsavisa kommet ut med en tosiders reportasje om elbiltreffet. Denne artikkel ligger nå som en PDF fil inne på vår hjemmeside. http://elbilagder.org/Dokumenter.html  ;D
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA