Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fluefiske.verdi utstyr?

Startet av Svk, søndag 01. desember 2024, klokken 19:53

« forrige - neste »

Svk

Har arvet alt dette. Hva kan det være verdt?

Gadgetman

Ikkje alt av det er fluefiske utstyr. 

Walton stanga er definitivt ei haspel stang, dvs. stang for å kaste med vanlige sluker, fra 20 - 60gram.
Ganske tunge sluker. Eg bruker 40 - 60grams sluker når eg fisker på Atlanterhavsveien, for der er det ofte ganske kraftig strøm så lette sluker 'flyter oppå' hele tiden.   
Null ide om kvaliteten eller verdi. 
Burde kunne sende en 28grams temmelig langt.

DAM Quick 4000 snelle...   
en Quick 3 serie 4000 snelle koster rundt tusenlappen ny. Kva den eldre snella koster aner eg ikkje, men om den er velholdt er den sikkert verdt 3 - 400Kr for noen som liker det merket.   
(Eg bruker for det meste Shimano)   

Og det er et problem med alt sammen, det er gamle deler som sikkert var dyrt utstyr en gang, men slikt taper seg i verdi etter hvert. 

Men den gode nyheten er at dette er neppe utstyr kjøpt på europris eller biltema.
Ikkje at det nødvendigvis er galt å kjøpe utstyr der.

Eg bruker ei 6' stang kjøpt på Europris sammen med de minste og letteste spinnerne fra Biltema når eg en sjelden gang fisker etter ørret i fiskevann. Irriterer fluefiskerne noe grenseløst fordi eg får fisk før de er ferdige med å slenge  med leppa om utstyret mitt...   (Har bytta ut jalla snella med ei 1000 serie Shimano snelle)   
'Fersk' ELbileier med en 2014 Citroën Berlingo.
Rekkeviddeangst er for pyser.
Ekte mannfolk går rett på psykose!

Rosstopher

Det er fint utstyr. Ikke billig ræl, men kjøpt på ordentlig sportsbutikk. Merkene er sånn midt på treet. Bra utstyr men langt fra det dyreste. Som Gadgetman sier er det gammelt. Vet ikke hva det er verdt, men bare søkt opp tilfeldige stenger fra Vision, Guideline, etc. på Finn og legg deg litt under så blir du sikkert kvitt det.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Svk

Haspelutstyret beholder jeg selv. Fant ut at 2 av stengene er haspelstenger.DAM snella har prislappen på(kr 4000)

Tenkte å prøve på 1500 pr stang og 1000 pr snelle.
Mulig noen er verd mer/noen mindre.

Får se.. takk for tips så langt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA