Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Farger

Startet av SimenT, onsdag 09. januar 2013, klokken 20:49

« forrige - neste »

frskby

Sitat fra: Mons på onsdag 10. juli 2013, klokken 00:17
Vi har valgt oss perlehvit bil, men er usikker på hvilke farge felger som blir best for 21" sommerdekk. På bilder ser de grå felgene veldig mørke og kanskje litt kjedelige ut. Stemmer det? Fra andre sammenlignbare biler vet jeg at mørke felger gir en sprek og sportslig stil. Sølvfargede derimot gir en mer elegant stil, og er kanskje et tryggere valg. Dere som har sett den hvite testbilen som kjører rund nå, hva synes dere om kombinasjonen med mørke felger? Er det bra, eller er dette en bil som ser vel så bra ut med sølvfargede felger? Er det noen som har tatt bilder med litt bedre enn mobiltelefonkvalitet som dere kan dele?

Jeg har valgt denne kombinasjonen selv, altså perlemor hvit med grå 21" felger. Synes dette er en vanvittig bra kombinasjon. Ser veldig tøft ut med så store mørke felger til hvit bil - synes jeg.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

TEK

Er ikke svart det tryggeste valget. (Skulle ha vært metallic mtp på styrke, men men).
Hvis jeg går på finn så er svart gjenngangeren på biler i høyere prisklasse.

Det blir nok endel polering på meg, men noe på jeg gjøre mens jeg venter på at batteriet skal lade seg. Hehe. Jeg synes svart er penest når bilen er ren. Dette blir jo en "glis" så den blir vel vasket mye uansett.

Håper kvaliteten på lakken er bra!

Kenneth Waal

Jeg har også valgt svart lakk, samt svarte skinnseter.
Hadde i utgangspunktet lyst på hvit bil, men hvit er vell kanskje på tur "ut" da det har vært populært i flere år. Synes også den rødfargen der er skikkelig fin, så det har ikke vært et enkelt valg.

Har hatt svart bil i 3 år, og det har fungert bra. Synes svart er fint når bilen er ren, noe jeg regner med Teslaen blir stort sett hele tiden. Må ta vare på en slik bil å vaske den ofte. Jeg skal ivertfall levere inn Teslaen å polere den minimum 1 gang pr.år.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

SimenT

Nå er det lenge siden jeg startet denne tråden, artig den ble livet opp igjen.

Jeg endret farge fra grå til perlemorhvit med 19" ved finalize.

Hvis jeg hadde gått for 21" hadde det definitivt blitt grå felger.

Har planer om å kjøpe svarte eller grå 20" ettermarked til neste sommer.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA