Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Legge til brukt bil i app

Startet av Gaffel, mandag 25. november 2024, klokken 15:01

« forrige - neste »

Gaffel

Har hatt en brukt 2018 Leaf i noen måneder, og under kuldeperioden nå ble jeg motivert til å få appen opp og gå. Men jeg får en slags feil når jeg legger til VIN som jeg mistenker er fordi VIN er registrert på forrige eier allerede.

Problemet er at forrige eier ikke får til å logge inn så han kan fjerne den fra sin profil, og han virker ikke særlig motivert til å finne ut av det heller.

Er det noe jeg kan gjøre selv for å frislippe bilen slik at jeg kan legge den inn?

Kan selvsagt hende det feiler av en annen grunn og, for hele registreringsprosessen er et mareritt å finne ut av.

kaiat

Ta kontakt med Nissan-importøren. Jeg sendte de en e-post når jeg kjøpte min Leaf. Måtte legge ved kopi av vognkort. Da sletter de bilen fra forrige eiers profil og du kan legge den til på din profil.

Gaffel

Sitat fra: kaiat på mandag 25. november 2024, klokken 16:49Ta kontakt med Nissan-importøren. Jeg sendte de en e-post når jeg kjøpte min Leaf. Måtte legge ved kopi av vognkort. Da sletter de bilen fra forrige eiers profil og du kan legge den til på din profil.
Thanks, litt mer manuell prosess der enn jeg forventet men de var veldig hjelpsomme og nå er jeg oppe og går.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA