Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model 3 Certified Pre-Owned?

Startet av Mippen, torsdag 14. november 2024, klokken 22:23

« forrige - neste »

Moas

Ingen feil på min 22 tm3 etter 65k km. Ifølge den tyske rapporten så skulle dette være en selvfølge..

Derimot har jeg opplevd det motsatte med andre merker.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

E-Trond

Jaja,det er jo opp til hver enkelt å vurdere om de vil stole på en seriøs organisasjon som TUV eller på et par Tesla fanboys...
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Beckern

Synes prisene på bruktbilene deres er dårlige. Samme gjelder finn og nyere (24 modeller).
Gitt Teslas tilbud på lån med 1,99% rente (Ved å låne 100% på bilen utgjør det ca 10 000 i året de første tre årene om man har boligrente på 5,6%) på ny bil
så får ikke bruktmarkedet meg på kroken med biler som koster 20 000  under nypris og 15 000 km.
Heller ikke 40 000 under. Med Rammelån koster det som sagt 30 000 mer de første 3 årene og da betaler jeg gladlig de siste 10k for å få en helt ny bil. De blir rett og slett for dyre når man kan få så god rente.
Man kunne jo lånt pengene og satt de i banken og tjent på det, hvilket er nesten det vi gjør ved å makse billånet og betale maks på rammelån.
Det var ikke en ukjent taktikk for selger.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA