Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Servicepris

Startet av MapleLeaf, torsdag 07. november 2024, klokken 18:25

« forrige - neste »

MapleLeaf

Hei,

Hva koster servicer på en taycan (cross)?

Er dette en dyr bil å ha?

Kanutten

Jeg betalte 10 000,- for service.

chargedup

Serviceprisen på taycan er ikke noe særlig høyere enn Audi/Mercedes og andre premiummerker.
Det som er dyrt er alt som skjer etter at garanti (evt PAW) har gått ut eller slitedeler som feks bremser. Originale skiver og bremseklosser skiftet hos Porsche center får man fort bakoversveis av. Coatede bremser (PCSB, std bremser på taycan turbo. Option på 4s, 4 og s) bak med klosser og skiver koster minst 60' hos Porsche center i Osloområdet. Rund baut med keramiske (PCCB, std bremser på taycan turbo S, option på alle andre) må man fort regne med 500' for, om ikke mer. Med PCCB bremser vet jeg at noen kjøpere på 911 GT3 ønsker at de måles før kjøp, men tviler på at noen med Taycan har sjekket det noengang.
Knuses night vision kameraet av en steinsprut og man må dekke det selv, må man regne med 75'.

Alt bortsett fra service har med andre ord et sterkt premiumpåslag ;D 
Om den blir dyr å ha kommer an på standen og flaks/uflaks med slitedeler. Taycan er ikke en bil jeg ville ha rådet noen til å bruke hele budsjettet sitt uten å ha litt i bakhånd til evt slitedeler/reparasjoner.
Mange eksempler på facebookgruppene, men vær obs på at en noe som kostet 10' for et noen år siden fort kan koste både 20' og 30' nå (som BOS økte alle karosserideler med 36% på Mercedes på et år).
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA