Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tech-pakken

Startet av Epleskreller, lørdag 22. desember 2012, klokken 22:20

« forrige - neste »

Epleskreller

Jeg er usikker på om jeg skal velge denne og usikker på om jeg forstår alt innholdet:

Xenon-frontlykter
-Bedre lys, kjekt å ha


Elektrokromiske sidespeil
-hva betyr dette?

LED-tåkelykter
-erstatter disse annen type tåkelykter eller er forskjellen at de er LED?

Bekvemmelighetsbelysning
-? Type walk me home?

Elektrisk bakre hevedør
-kjekt å ha, spesielt med barneseter der bak.  Blir litt mykere åpning og lukking.

Ryggekamera i HD
-det følger med ryggekamera uansett. Var ikke imponert over kameraet i demobilen, men så var nok linsa litt skitten

HomeLink
-fungerer dette på de største norske garasjeportåpnere? Finnes det en liste med kompatible portåpnere?

Ekte navigasjon med sju år med gratis kartoppdateringe
-ingen GPS uten tech-pakken. Det er litt pinlig i en sånn bil..

Automatisk nøkkelløs tilgang
-Er dette kun en endring når man nærmer seg bilen at håndtakene spretter ut? Man slipper trykke på fjernkontrollen for å åpne døra. Har alle bilene "keyless start"? Dette er jeg blitt vant til på min skoda, at jeg aldri tar fram nøkkelen, ganske fint egentlig :-)


kr. 23.850 kr.

Noen med svar eller andre spørsmål om tech-pakken? Evt vurderinger om hvorfor dere velger/ikke velger den?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ohh

Har ikke svar på alle dine spm; men hvorfor jeg kommer til å velge tech:

For meg er Xenon et must på biler i dag.
Utstrakt bruk av LED er bra mht batterilevetid. Ser for meg at man kan programmere kjørelys til kun å være LED.
Jeg antar HomeLink vil fungere med mune porter. Har eet i dag, og det fungerer utmerket. Har ingen liste eller annen info som viser meg at akkurat mine systemer er supportert, men dette tar jeg sjansen på.
Navi er et must - og prisen på Tech-pakken er (arguably) alene verdt prisen for tech-pakken.. 7 år gratis oppdatering betyr at bare den årlige oppdateringen hos Audi koster omtrent det samme (over 7 år) som Tech-pakken.
El bakluke har fått meg blitt omtrent et must etter å ha hatt dette noen år nå.
Antar at speilene er automatisk avblendbare, og at det er det som det betyr - ellers har jeg ingen ide om hva det betyr. :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Epleskreller

Ref Homelink, link til kompatible garasjeportåpnere:
http://www.homelink.com/compatible/eu/garage

Jeg fant min der 8)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

heimabrygg

Noen som vet om også sladrespeilet automatisk blender ned?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

mrjalle


Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

mrjalle

Sitat fra: Epleskreller på søndag 23. desember 2012, klokken 14:44
Sitat fra: mrjalle på søndag 23. desember 2012, klokken 12:23
Sitat fra: heimabrygg på søndag 23. desember 2012, klokken 11:36
Noen som vet om også sladrespeilet automatisk blender ned?

Det gjør det

Uansett tech-pakke eller ikke?

Mener at det stod som standard på den amerikanske spec-siden tidligere (eller, er helt sikker på at det gjorde det). Nå finner jeg det ikke igjen... Er vel ikke første gang de endrer på ting der. Så ikke ta mitt ord for at det er standard uten tech-pakken.

Finner en bekreftelse fra eier på TMC sitt forum at det er automatisk blendbart, men han har tech-pakken, så usikker på om det er uten den. (http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/11909-Is-the-Model-S-inside-rearview-mirror-electrochromatic)

tSla

Noen som vet om den kommer med regnsensor?
Tesla Model S P85+

ohh

Den kommer med regnsensor. Det er imidlertid litt diskusjon på hvor bra de ulike alternativene til sensoren/vindusviskerne er.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

tSla

Det er jo bra! Men har også sett diverse diskusjoner om spylervæskemotoren er svak og vindusviskere som hopper. Håper dette blir rettet på etter hvert. Synd om slike småfeil blir med på dra ned helhetsinntrykket!

Når det gjelder topic så kommer jeg nok til å ta med Tech-pakken. LED og Xenon er et must! Ryggekamera er ikke jeg så "hyped" på, men siden parkeringssensorer ikke er tilgjengelig p.d.d har ikke jeg noe valg. Har dog lest på forum at det visstnok er tilrettelagt for parkeringssensorer, og at det _KAN_ bli mulig å få senere.
Tesla Model S P85+

Elbil fundamentalist

Jeg tror elektriske sidespeil er elektrisk innfellbare sidespeil. Kan hende jeg tar feil.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Celter

Der tar du nok dessverre feil. Elektrisk innfellbare sidespeil er noe mange har ønsket seg, grunnet bredden på bilen. Imidlertid er dette ingen opsjon ennå.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

19quiz76

De er imidlertid manuelt innfellbare, dersom noen skulle lure.. (Det gjorde nemlig jeg) ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Cirion

1. What is Electrochromatic Glass?

Also called Smart Glass, or SPD Glass, or Photochromics, or Liquid Crystal, or Photochromatics, or Thermotropics, or Suspended Particle Displays?

It is basically high tech glass. In one moment, the piece of glass looks like ordinary clear glass, but in the next moment, the window can be opaque, or tinted, or coloured, depending on the technology used. It has endless applications, and is currently used in car rear view vision mirrors, automobile sunroofs, and many many more numerous applications. It also has the potential for heating and cooling uses. No more blinds are necessary with most smart glass!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA