Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Seal U

Startet av Svk, torsdag 24. oktober 2024, klokken 20:04

« forrige - neste »

Svk

Noen som har prøvd denne? stemmer det at denne store bilen har mindre baggasjerom enn Atto 3?

Nye Sealion virker spennende,spennt på pris

Edit. Er visst større en Atto,selv om atto har noen flere liter.

https://youtu.be/e8Ts0m_av6U

Electric cars in Norway

SitatNye Sealion virker spennende,spennt på pris
Prisene kom idag...med 30' i rabatt :+1:  se egen elbil nyhet https://elbil.no/byd-sealion7-viktigste-lansering-noensinne-far-intropris-ut-aret/

OC-Freak

Ble vel ikke helt blåst av banen. Tung og lite effektiv bil når man ser hvor kort rekkevidde den har i forhold til batteri størrelse.

Men ellers er den nok langt mer komfortabel enn f.eks TMY.

Blir nok ikke denne som kommer til å velte Tesla ned fra salgstoppen.

https://youtu.be/4fv0p7nY_Dk

Svk

Noe lav nyttelast.men ser jo komfortabel ut som familiebil. Noe kort bagasjerom.

vinterdekk

Egenvekt 2450 kg og tillatt totalvekt 2845 kg, er ikke bra for en stor bil (BYD Sealeon). Hadde vært bedre med noe mindre batteri og samme tillatte totalvekt.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Svk

Er jo bare Tang som har brukbar nyttelast.
Blir nok ikke noen ny BYD på meg.
Sealene/lion og atto er samme greiene.

Jeg trenger nyttelast. Så TMY står øverst på lista mi for øyeblikket

Moas

2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

edyrli

Sitat fra: Moas på fredag 22. november 2024, klokken 20:05
Sitat fra: vinterdekk på fredag 22. november 2024, klokken 19:35Egenvekt 2450 kg.
Omg, dette må vel være en rekord i denne klassen?
LFP batterier er tunge og det er nok hovedgrunnen til at de andre hovedsakelig bruker LFP i de mindre batteripakkene.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

vinterdekk

Ser at BYD har en AWD utgave av Sealeon 7 som er 95 kg lettere, men tillatt totalvekt er tilsvarende lavere. Skal sikkert ikke mye til for at BYD kunne fått en utgave som er typegodkjent for mer last, om de vil.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Svk

2 voksne og 3 skolebarn i BYD på tur nedover mot tyskland funker ikke.

Fikk litt sjokk når jeg oppdaget hva nyttelasta på Attoen var.Bytta den inn i en tang

Electric cars in Norway

Sitat fra: Svk på lørdag 23. november 2024, klokken 15:362 voksne og 3 skolebarn i BYD på tur nedover mot tyskland funker ikke.


Var det ikke greit å lade nedover? Eller var det rett å slett for små batterier eller for høyt forbruk på autostradan?

Svk

Lading var ok.var nyttelast som var problemet.
I 2023 med atto nedover,ikke plass til sengetøy.måtte leie dyrt. Ikke mulig å kjøpe billig lidel pils pga nyttelast.
Veide hele familien før avreise. Hadde ca 100kg å laste for.
Gikk bedre iår med Tang.Fikk lesset baki 5 brett nede i Tyskland.hadde sengetøy for 5 med.
Hurtigladet 1 gang i norge. En kjapp 10minutter før vi var i Bork Havn.
Sakte ladet ellers i havna til dyr kW pris.men fungerte utmerket. Var et par ladere jeg ikke fikk startet rundt om . Måtte ikke lade,var helst for å slippe å lade senere.lad mens en kan..

400wltp er helt ok. Men lavere forbruk og 500wltp hadde ikke vært feil.

Kjørte vestkysten for å spare strøm nedover.
Kjørte litt østkysten oppover for å spare strøm.
140kmt på flate danske motorveier,er ikke det mest økonomiske.

Seal u,har samme nyttelast som atto.seal u kunne vært en perfekt danmarksbil.

Snuser litt på Tesla Y som neste års Danmarksbil.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA