Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Moderne retro på sitt beste

Startet av elbil.no, lørdag 19. oktober 2024, klokken 19:30

« forrige - neste »

elbil.no

Renault kaster seg på retrobølgen og vekker et ikon fra 1972 til live igjen. Vi har prøvekjørt den nye sjarmklumpen, Renault 5, og den skuffer ikke.

Dette er en automatisk nyhetsfeed fra elbil.no Hjemmesiden til Norsk elbilforening

Gadgetman

Eg vil med dette rette en unskylding til alle Ionic 5 eiere; bilen deres er ikkje lengre den styggeste EVen på veien. 
Beklager. Skal ikkje skje igjen.
'Fersk' ELbileier med en 2014 Citroën Berlingo.
Rekkeviddeangst er for pyser.
Ekte mannfolk går rett på psykose!

RJK

Sitat fra: Gadgetman på mandag 21. oktober 2024, klokken 10:24Eg vil med dette rette en unskylding til alle Ionic 5 eiere; bilen deres er ikkje lengre den styggeste EVen på veien. 
Godt vi er forskjellige! Jeg hadde gladelig tatt en av hver! ;)

Men har bare råd til en bil, og parkeringsplass til like mange biler, så det utgår. Må bare slite ut Kona i 7-8 år til! 8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

Sitat fra: Gadgetman på mandag 21. oktober 2024, klokken 10:24Eg vil med dette rette en unskylding til alle Ionic 5 eiere; bilen deres er ikkje lengre den styggeste EVen på veien. 

Jeg synes dette er to av de to kuleste bilene på veien. Men til forskjell fra Hyundai, ser Renault ut til å fått til interiøret også. I tillegg er den kortreist;

«Everything on the upcoming Renault 5, from the battery to the power train, and the new CMF-BEV platform assembly – will be made within the Renault Electricity hub at the Douai facility in northern France.»
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Gadgetman

ionic 5 har kanter og kanter i hekken. Strake linjer. Den har firkanta lykter også. Alt det er greit. Så har du den rare linja fra sidespeil og ned til bakhjula. Kva i alle dager?  Og resten av bilen har runde detaljer. 
Underlig blanding av designstiler. Omtrent som om noen skulle ha 'modernisert' en Citroën BX ved å klistre på designelementer fra den nye bobla...     

Eg finner det sært, ihvertfall.   

Renault 5...   
Kva er meninga med det 'gitteret' i forkant på dørene? 
Og det tullet på panseret?   
Å klistre på Rallyinspirert pynt er... ei skam.   
Bli kvitt tullet og du sitter igjen med en mye penere bil.   

Interiøret... 
Håper det kommer i andre farger også...   
'Fersk' ELbileier med en 2014 Citroën Berlingo.
Rekkeviddeangst er for pyser.
Ekte mannfolk går rett på psykose!

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på mandag 21. oktober 2024, klokken 10:47
Beklager. Skal ikkje skje igje
Godt vi er forskjellige! Jeg hadde gladelig tatt en av hver! ;)

Enig. Jeg liker den 5

Men jeg liker ikke disse som «disser» andre elbileiere som har andre elbiler enn man selv liker = not for min del

Nen smaken er som baken delt i 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA