Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S handle dispenses beer; hides when done

Startet av cra, fredag 21. desember 2012, klokken 12:21

« forrige - neste »

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Blip


  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

timingbeltkiller

Sitat fra: cra på fredag 21. desember 2012, klokken 12:21
Think City, kjøpt på 12.000km, km-stand 56.000
Har diagnoseapparat og gjør vannfylling selv. 9 ganger så langt. Har skiftet bakaksling og drivaksling

Har hatt 13 biler som hver har gått mellom 150 og 250K.
Har aldri skiftet bakaksling og drivaksling.
Skifte før 56K må vel kunne rubriseres som "lemon" eller på norsk "mandagsbil"!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

elektrolux

Think har hatt mer problemer med denne PSA bakakslingen enn andre produsenter som benytter samme aksling. F.eks sliter P106 mye mindre med samme bakaksling.

Nøyaktig hva dette skyldes vites ikke, men vi vet hvorfor den svikter. Det kommer vann inn forbi en tettning og får en lagertapp til å ruste. Intet dramatisk over dette, og en ny aksling koster heller ikke stort mer enn et tannreimsbytte på en fossilbil. At en må bytte en slik del etter 8-12 år betyr ikke at det er en mandagsbil. Det viser til biler som allerede fra fabrikk inneholdt en hel rekke feil som en aldri helt blir kvitt.

Vil heller kalle fossilbiler som rutinemessig må inn på små og store servicer som lemons. Vi er bare blitt så vant med at det er slik det bare er, men snart vil vi se tilbake på dette som gammeldags og lite forbrukevennlig.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 01. januar 2013, klokken 08:10
Vil heller kalle fossilbiler som rutinemessig må inn på små og store servicer som lemons. Vi er bare blitt så vant med at det er slik det bare er, men snart vil vi se tilbake på dette som gammeldags og lite forbrukevennlig.

Har det slik med Caravellen; den spiser bærekuler (eller noe deromkring), og mekanikerne sier at "dette er helt typisk for denne modellen" - altså ikke en mandagsbil, men helt vanlig (om enn uønsket) slitasje. Antakelig på samme måte som at rødhårede har ømfindtlig hud og lettere blir solbrente, uten at de er mandagsmennesker av den grunn. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA