Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny rekord?

Startet av runeo, mandag 07. oktober 2024, klokken 13:29

« forrige - neste »

runeo

En litt "artig" historie...

Forrige torsdag skulle jeg hente min nye fullspekkede e-208 GT. Etter vi hadde en gjennomgang av bilen inne i lokalet til selger, så dukket det plutselig en feilmelding opp. Jeg satt i passasjersetet, så jeg så ikke skikkelig hva det stod; men det var noe med det elektriske drivverket...

Så bilen kom ikke en gang ut av salgslokalet før den måtte på service... Er det ny rekord?

--
Rune

PS! Selgeren og alt annet personale har gjort sitt ytterste og det er på ingen måte deres skyld! Jeg har fått leiebil av dem, så null stress. Men kjipt å glede seg til ny bil, så kjører du hjem i en kjipere leiebil...

Rune

e-208 GT - 2024

Electric cars in Norway

Sitat fra: runeo på mandag 07. oktober 2024, klokken 13:29En litt "artig" historie...

Forrige torsdag skulle jeg hente min nye fullspekkede e-208 GT. Etter vi hadde en gjennomgang av bilen inne i lokalet til selger, så dukket det plutselig en feilmelding opp. Jeg satt i passasjersetet, så jeg så ikke skikkelig hva det stod; men det var noe med det elektriske drivverket...

Så bilen kom ikke en gang ut av salgslokalet før den måtte på service... Er det ny rekord?

--
Rune

PS! Selgeren og alt annet personale har gjort sitt ytterste og det er på ingen måte deres skyld! Jeg har fått leiebil av dem, så null stress. Men kjipt å glede seg til ny bil, så kjører du hjem i en kjipere leiebil...
Ja det må være ny rekord. Mitt råd er å be om bilens historikk neste gang du er der. Ligger i loggen så de har nok lest ut den allerede.

Vært noe tull hos andre eiere kan man lese inne på de enkelte FB bruker gr. med de motorene som står flere andre psa modeller typ e-c4, mokka-e, e2008, corsa-e, ds3 - så følg opp den saken.

Kan være en bagatell men for å være sikker så still kritiske spørsmål. Spør rett ut om det lukter «mandagsbil» for å tulle litt ;D

runeo

Hei!
Problemet er at dette en en NY bil. Kommer rett fra lageret til forhandler.

Det har nå snart gått to uker (på torsdag). De tror de har lokalisert feilen til om-bord laderen. Men de venter på bekreftelse fra fabrikken.

Håper jeg får den før helgen!

/Rune

<edit>
PS! Mulig jeg misforsto svaret ditt😄Men jeg lar innlegget mitt stå som det er!
</edit>

Rune

e-208 GT - 2024

Electric cars in Norway

Sitat fra: runeo på tirsdag 15. oktober 2024, klokken 14:24Hei!
Problemet er at dette en en NY bil. Kommer rett fra lageret til forhandler.

Det har nå snart gått to uker (på torsdag). De tror de har lokalisert feilen til om-bord laderen. Men de venter på bekreftelse fra fabrikken.

Håper jeg får den før helgen!

/Rune

<edit>
PS! Mulig jeg misforsto svaret ditt😄Men jeg lar innlegget mitt stå som det er!
</edit>
Ok. Var ikke klar over at bilen var helt ny. DET bedrer jo ikke situasjonen

Be om å få lest ut feilkodene - alt ligger via obd2 uttaket. Bilen ble jo testet på fabrikk. Omfattende test prosedyrer da.

Da skal det ikke være mulig å lage en ny feil 

Husk at du har kontrollen over denne situasjonen helt til aksepterer at alt er greit. Bruk derfor god tid på å forsikre deg at alt er bra. 

runeo

Takk for tips!

Jeg må innrømme at jeg begynner å få en dårlig følelse rundt hele kjøpet! Ja, jeg har leiebil fra forhandler (skulle bare mangle).

Men det blir som å få nøkkel til splitter ny leilighet og samtidig få beskjed om den ikke kan brukes - her er nøkkel til hotell!

I dag er det akkurat to uker siden jeg «fikk» bilen min...

Og sånn går no dagan...

/Rune

Ps!
Beklager sytingen- men behovet er her for å lufte litt frustrasjon!!

Rune

e-208 GT - 2024

ToWalkOrDrive

Fordelen er at du "sparer kilometer". Men jeg skjønner absolutt frustrasjonen. Du ønsker jo å få bilen din. Jeg ville ikke vært så bekymret om det er ombordladeren. Enten klarer de å fikse det på 2-3 forsøk, og så er den god som ny, eller så klarer de det ikke, og da får du lånebil / ny bil. Hadde vært verre om det var en feil som var litt vrien å gjenskape, eller bare dukket opp av og til.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: runeo på torsdag 17. oktober 2024, klokken 13:29Takk for tips!

Jeg må innrømme at jeg begynner å få en dårlig følelse rundt hele kjøpet! Ja, jeg har leiebil fra forhandler (skulle bare mangle).

Men det blir som å få nøkkel til splitter ny leilighet og samtidig få beskjed om den ikke kan brukes - her er nøkkel til hotell!

I dag er det akkurat to uker siden jeg «fikk» bilen min...

Og sånn går no dagan...

/Rune

Ps!
Beklager sytingen- men behovet er her for å lufte litt frustrasjon!!
Ja at du begynner å få en dårlig følelse, det forstår jeg godt. Det ville jeg hatt også. For man begynner jo automatisk å tenke på om det er en mandagsbil. 

Hadde jeg vært deg hadde jeg hvertfall bedt om at om å få for eksempel vinterdekk er gratis eller noe annet som utgjør en saftig rabatt.
Det er faktisk du som sitter med makta nå. Du kan bare si at du tror det er noe muffens. Skal dere være slik at en bil kommer med feil fra fabrikken. Hvis det er det som bare feil så er jo alt i orden. Men hvis det oppstår mye feil, da hadde hvertfall jeg blitt smågal.

Speeder

Velkommen til livet som E208 eier.
Om det blir som med vår er det nok ikke siste gangen. Snakket mer med bergningsbil de siste 3 åra enn de første 20 åra med bil...
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Electric cars in Norway

Sitat fra: Speeder på torsdag 17. oktober 2024, klokken 17:53Velkommen til livet som E208 eier.
Om det blir som med vår er det nok ikke siste gangen. Snakket mer med bergningsbil de siste 3 åra enn de første 20 åra med bil...
Uff uff da har du vært skikkelig uheldig

runeo

Sitat fra: Speeder på torsdag 17. oktober 2024, klokken 17:53Velkommen til livet som E208 eier.

Damn!!! Håper ikke jeg er like uheldig!

Men satser på at alt løser seg! Forhandleren klandrer jeg IKKE! De har for såvidt gjort det beste ut av en kjedelig situasjon.

Så krysser jeg fingrene for at jeg ikke er like uheldig som deg!!!

/Rune

Rune

e-208 GT - 2024

Speeder

Sitat fra: runeo på fredag 18. oktober 2024, klokken 14:41

Damn!!! Håper ikke jeg er like uheldig!

Men satser på at alt løser seg! Forhandleren klandrer jeg IKKE! De har for såvidt gjort det beste ut av en kjedelig situasjon.

Så krysser jeg fingrene for at jeg ikke er like uheldig som deg!!!

/Rune

Håper det samme for din del. Fornøyd med forhandler her og, det er franske ingeniører som er problemet.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

hemi

jeg kom helt hjem fra forhandlern og fikk kjørt litt rundt, før min VW måtte tilbake til møller (den ladet ikke)

så vente 7 uker før jeg fikk time, og påfølgende 3 besøk til der de hver gang hevdet det var ok, mens de drepte noe annet.

Electric cars in Norway

Sitat fra: hemi på fredag 18. oktober 2024, klokken 17:22j)

så vente 7 uker før jeg fikk time, og
7!! Da hadde jeg trolig løpt på veggen av frustrasjon før det ;D

JorgenM

Uff det var jo kjedelig.

Null problem med min siden levering i august i alle fall. Herlig bil og det beste er at ingen i nabolaget har samme bilen :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

runeo

Sitat fra: JorgenM på onsdag 23. oktober 2024, klokken 13:03Uff det var jo kjedelig.

Null problem med min siden levering i august i alle fall. Herlig bil og det beste er at ingen i nabolaget har samme bilen :)

Så bra at du er fornøyd! I morgen er det tre uker den har stått på verksted. Det som irriterer er at det virker som de ikke kan foreta seg noe uten at fabrikken har sagt ok.

De tror de vet hva det som er problemet, men gjør ikke noe før de får klarsignal fra fabrikk. 

For meg virker det useriøst og at produsent ikke har tillit til verkstedet...

Men ok, så begynner tålmodigheten å bli tynnslitt 🫤 Så er vel litt mer kritisk grunnet det...

/Rune

Rune

e-208 GT - 2024

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA