Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Toyota tacoma med 55kWh batteripakke

Startet av Bly, mandag 11. februar 2013, klokken 22:45

« forrige - neste »

Bly

Endelig er Tacomaen klar med ny motor, og batteripakke. Det ble en HPVES 50kw. Med 120V 460Ah batteripakke. Fordelen med så stor batteripakke, er ikke bare god rekkevidde, og levetid, men også mer krefter ut av motoren. Årsaken er at spenninga holder seg godt selv under maks pådrag. 50kw motoren klarer dermed å levere opp til nesten 70Kw. Tacomaen er ellers meget brukervennlig med 5gir forover og bakover siden motoren kan kjøres begge veier via en enkel bryter. Det er også mulig å justere regenereringen på disse motorene. Bilen er registrert for 4 personer, i tillegg er lasteplanet nesten to meter langt. Batteripakkene er plassert under bilen, og under panseret, slik at hele lasteplanet er ledig. Rekkevidden er enda ikke testet, men jeg regner med 200 til 250 km på vinterføre. Tacomaen er blitt en veldig kjekk bil å ha. Eneste som mangler er å kunne bruke hurtigladerne på den. Håper at bilprodusentene snart følger etter Tesla med å montere inn større batteripakker kombinert med hurtiglading. Gjør de det så trenger vi ikke fossilbiler mer. Min mening er at 250-300km rekkevidde kombinert med hurtiglading er det som skal til.
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

Elmo

Bilde ??
Var den elektrisk opprinnelig? Jeg har ikke hørt om elektrisk Tacoma men Toyota har jo laget andre elektriske biler så hvorfor ikke.
Har du fått registrert den?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Bly

Bilen er tidligere bygd om fra bensin i USA. Den var registrert som elbil i Norge da jeg kjøpte den. Jeg har bare byttet til vekselstrøms motor, og satt inn lithiumbatterier.
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

Elmo

Å ja, er det gamle bilen til Espen ?  EL-11810 ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Bly

Ja. Det er det. Den er blitt veldig bra. Gjenstår bare å få noe bedre kjøling på controlleren siden den blir for varm ved kjøring på motorveien.(skal bli væskekjølt, med overskuddsvarme til oppvarming av kupe)
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA