Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading opptil 7,3kw?

Startet av mokakao, tirsdag 01. oktober 2024, klokken 00:51

« forrige - neste »

mokakao

Hei,

ser jeg er sent ute til festen og at dette er blitt diskutert her inne fra før. Men skulle gjerne få vite om det er noen som fant en endelig løsning på problemet med lading kun opp til 3,6kw på disse kommunale ladestolpene.

Veldig leit og kjøpe bil og innse at den ikke lader like fort som den egentlig markedsføres for.

Ser det var snakk om en software update eller noe lignende? Gjelder dette fortsatt?

Mvh
Oppgitt

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: mokakao på tirsdag 01. oktober 2024, klokken 00:51Hei,

ser jeg er sent ute til festen og at dette er blitt diskutert her inne fra før. Men skulle gjerne få vite om det er noen som fant en endelig løsning på problemet med lading kun opp til 3,6kw på disse kommunale ladestolpene.

Veldig leit og kjøpe bil og innse at den ikke lader like fort som den egentlig markedsføres for.

Ser det var snakk om en software update eller noe lignende? Gjelder dette fortsatt?

Mvh
Oppgitt

Ikke sw update, men innstilling i bilen. Mii kan lade på begge effekter, men du må enten få Møllerverkstedet til å velge den settingen du vil ha, eller du kan gjøre det selv med obd2 og en app. Du finner YT-videoer som forklarer hvordan.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

mokakao

Interessant. Takk for svar.

Prøvde å søke litt på YouTube, men fant ikke helt fram. Gjør det veldig gjerne selv. Hvilken obd2 og hvilken app må jeg bruke og hvordan gjøres dette? Har du muligheten til å henvise meg til en video? :)

Mvh
Håp

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: Orbit på tirsdag 08. oktober 2024, klokken 14:59F.eks denne med OBDeleven:
https://youtu.be/3mDaPudgsa0?si=P_0rR4cLV6438bvG
Tedo Nash ja. Han har mange videoer om e-up/mii/skoda.
Jeg fikk min ex-Mii satt opp med 32A, men fortsatte likevel med 16A fra ladeboksen.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

edyrli

Min Mii lader bare på 16A. Men jeg får 7,2kW på trefas lader. Da lader den 16A på L1-N og 16A på L2-N. Den første Miien jeg hadde var bare levert med enfas kabel så tok lang tid før jeg skjønte dette. Men denne ladet også på 7,2kW med en gang jeg fikk 3 fas kabel og 3 fas lader.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
1996 Suzuki LS-650 Savage

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA