Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Ioniq 9 - elektrisk SUV med 7 seter

Startet av batterimannen, lørdag 28. september 2024, klokken 14:00

« forrige - neste »

batterimannen

Hyundai Ioniq 9 (het 7 tidligere i utviklingsfasen) blir sannsynligvis lansert senere i år. Den er bygget på samme platform som Kia EV9. Den kommer med 7 seter fordelt på 3 rader. Den som kommer til USA blir produsert i USA. Jeg har ikke sett noe om bilene som kommer til Europa blir produsert (USA eller Sør-Korea).

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ElMarkus

Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ElMarkus

Slipp ut the Beast ut ur sekken... nå er det alt 11 november...  ;D

Eller kanskje det Kommer Black Friday tilbud 😁
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

batterimannen

 Hyundai IONIQ 9 Livestream Debut Set for Nov. 21 at AutoMobility LA - Los Angeles Auto Show

    Save the date: Thursday, Nov. 21, 2024, at 9:10 a.m. PT, 12:10 p.m. ET
    Click https://www.hyundaiusa.com/us/en to watch the livestream

https://www.hyundainews.com/en-us/releases/4292
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

RJK

Sitat fra: batterimannen på mandag 18. november 2024, klokken 21:27Hyundai IONIQ 9 Livestream Debut Set for Nov. 21 at AutoMobility LA - Los Angeles Auto Show

    Save the date: Thursday, Nov. 21, 2024, at 9:10 a.m. PT, 12:10 p.m. ET
    Click https://www.hyundaiusa.com/us/en to watch the livestream

https://www.hyundainews.com/en-us/releases/4292
Dette betyr 17:10 i GMT, så siden vi er GMT+1, så blir det 18:10 hos oss!

8)

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

Sitat fra: batterimannen på torsdag 21. november 2024, klokken 07:17Electrifying sin første titt

Fin bil :+1: ut fra videoen så virker den jo diger og slike biler trenger Norge. Hva kan vi anta blir salgsprisene her?

RJK

Broom sier den minner om Volvo V70 bakfra, og er tildels enig.

Vil tro den lander omtrent som KIA EV9 i pris, selv med litt større batteri, da KIA/BOS virker å være mer grisk enn Mobile og andre som importerer Hyundai!

8)

https://www.tv2.no/broom/denne-er-mange-spente-pa/17180612/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JorgenM

Vi vurderer EV9, men så dukker denne opp.

Ikke begeistret for designet på noen av dem, men alternative 7-setere finnes nesten ikke.

Ser at Ioniq 9 har 350kW lading mens EV9 har kun 210 kW. Det er enorm forskjell.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

batterimannen

Jeg synes Kia EV9 ser mye bedre ut. Synes faktisk det er en av de kuleste elbilene. Ioniq 9 ser greit ut, bortsett fra litt rare hjulbuer og en veldig 80-talls stasjonsvognaktig bakside.

For meg er prisen viktigere enn ladefart og rekkevidde. Kanskje en brukt EV9 er mest aktuelt. Klarer man seg med en litt mindre og enklere bil, så er også Peugeout e-5008 et alternativ.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

JorgenM

Har vurdert e-5008 da jeg elsker min e-208, men hengervekt på 1000kg blir for lite da vi har hest/hestehenger. Forhandler visste ikke om det er økt hengervekt på 4wd som kommer i 2025 da jeg spurte for noen uker siden.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

RJK

Sitat fra: JorgenM på torsdag 21. november 2024, klokken 11:11Vi vurderer EV9, men så dukker denne opp.

Ikke begeistret for designet på noen av dem, men alternative 7-setere finnes nesten ikke.

Ser at Ioniq 9 har 350kW lading mens EV9 har kun 210 kW. Det er enorm forskjell.
Spiss-effekten på lading er vel bare teoretisk forskjell. Ioniq 9 har noe større batteri, men virker som de lader 10-80% på ca samme tiden. Da blir faktisk rekkevidde viktigere, for det gir jo da lengre rekkevidde per minutt ladet.

Bør jo sammenlignes mot hverandre, men kan utfra inntrykket bilene/bildene gir, se ut som Ioniq 9 dessuten har noe større lasterom, som kan være vesentlig for hva man får med seg i praksis.

Men igjen, det er hva jeg antyder av bildene, så det blir greit å se om bildene lyver eller ei. Derfor greit å få sammenlignet de.

Hjelper jo og på om man kan kjøpe den gjennom Mobile fremfor BOS, som derved er en klar fordel for Ioniq'en! ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på torsdag 21. november 2024, klokken 14:35
Sitat fra: JorgenM på torsdag 21. november 2024, klokken 11:11Vi vurderer EV9, men så dukker denne opp.

Ikke begeistret for designet på noen av dem, men alternative 7-setere finnes nesten ikke.

Ser at Ioniq 9 har 350kW lading mens EV9 har kun 210 kW. Det er enorm forskjell.
Spiss-effekten på lading er vel bare teoretisk forskjell. Ioniq 9 har noe større batteri, men virker som de lader 10-80% på ca samme tiden. Da blir faktisk rekkevidde viktigere, for det gir jo da lengre rekkevidde per minutt ladet.

Bør jo sammenlignes mot hverandre, men kan utfra inntrykket bilene/bildene gir, se ut som Ioniq 9 dessuten har noe større lasterom, som kan være vesentlig for hva man får med seg i praksis.

Men igjen, det er hva jeg antyder av bildene, så det blir greit å se om bildene lyver eller ei. Derfor greit å få sammenlignet de.

Hjelper jo og på om man kan kjøpe den gjennom Mobile fremfor BOS, som derved er en klar fordel for Ioniq'en! ;)
Forstår ikke den med Mobile fremfor BOS? Hvorfor det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA