Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemning- Hvilket utstyr vil du ha på modell-S?

Startet av arnejorg1, torsdag 20. desember 2012, klokken 18:33

« forrige - neste »

arnejorg1

Ser det er delte meninger om hvilket ekstra utstyr man vil ha på modell-S, så jeg tenkte jeg skulle lage en liten avstemning.

Stem i vei, enten du har bestilt modell-s, eller hvilket utstyr du ville hatt dersom du skulle hatt en.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Leaffen

Grei avstemning. Gir oss den store oversikten over hva som er populært.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Celter

Er det forresten noen som kan si meg forskjellen på metallic og multibelegglakk?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

arnejorg1

Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

arnejorg1

Synes det er rart at ikke mange er interessert i superladingtilgang for 60kwt. Det kommer da vel slike stasjoner til Norge? Eller er det noe jeg ikke har får med meg?
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

Epleskreller

Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 20. desember 2012, klokken 21:20
Synes det er rart at ikke mange er interessert i superladingtilgang for 60kwt. Det kommer da vel slike stasjoner til Norge? Eller er det noe jeg ikke har får med meg?

De fleste kjøper vel 85 kWh og da følger det med. Derfor blir det få som velger det som tilvalg, men de fleste har det inkludert
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ohh

'All in' for meg..

Når det gjelder superchargere får man forskjellig svar avhengig av hvilken Tesla-ansatt man snakker med. Noen hevder det ikke er planer om noen ladere i Norge. Noen som har link til 'hard facts' hvor Tesla garanterer for ladere i Norge (og Europa)?
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

laumb

Personlig heller jeg litt mot å droppe det på 60kwt pakken.
Kun basert på mitt lave behov for langturer og at kostnaden per lading i så tilfelle vil bli voldsomt dyr.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Jejl

Sitat fra: laumb på torsdag 20. desember 2012, klokken 21:56
Personlig heller jeg litt mot å droppe det på 60kwt pakken.
Kun basert på mitt lave behov for langturer og at kostnaden per lading i så tilfelle vil bli voldsomt dyr.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.
Er det ikke gratis å hurtiglade de fleste plasser?

Tror at bilen vil bli mye mer lettsolgt (og få en høyere pris) hvis den har hurtiglading, hvis du en gang i fremtiden må selge bilen.

Lynet

Sitat fra: Celter på torsdag 20. desember 2012, klokken 20:58
Er det forresten noen som kan si meg forskjellen på metallic og multibelegglakk?

Det er nok en bedre lakk som er både blankere og mer dybde enn vanlig metallic, kanskje det er pearleffekt på den også slik at den skifter farge med lyset, utrolig flott enkelte av disse  ;D

Neste nivå i pris er mattlakk, skjønner ikke de som kjøper det  :-\ men smaken er som baken, delt  :P
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: Lynet på torsdag 20. desember 2012, klokken 22:37
Neste nivå i pris er mattlakk, skjønner ikke de som kjøper det  :-\ men smaken er som baken, delt  :P

Ooohh, en mattsort Model S P85 med de grå felgene. Det hadde jeg definitivt vurdert seriøst:)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Sitat fra: Jejl på torsdag 20. desember 2012, klokken 22:20
Sitat fra: laumb på torsdag 20. desember 2012, klokken 21:56
Personlig heller jeg litt mot å droppe det på 60kwt pakken.
Kun basert på mitt lave behov for langturer og at kostnaden per lading i så tilfelle vil bli voldsomt dyr.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.
Er det ikke gratis å hurtiglade de fleste plasser?

Tror at bilen vil bli mye mer lettsolgt (og få en høyere pris) hvis den har hurtiglading, hvis du en gang i fremtiden må selge bilen.

Sant, men Tesla superladertilgangen er ikke det samme som vanlig hurtiglading.
Ikke sikkert vi får brukt vanlige hurtigladere - da er det interessant nok å lade maks av vanlig, som flesteparten av dere andre også må. Kommer det f. Eks. 5 superladere i Norge, så kan jeg kun lade der, innenfor våre landsgrenser.
Kan være interessant på bilferie, men da jeg kjører gjerne til ett sted og er der noen dager, da kan jeg like så godt lade vanlig. Danmark f. Eks. Fint sted å holde seg under 30 mil.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Havebigfun

Mattsort får du med folie. Da har du bra lakk under som reserve og neste kjøper kann velge mattsort eller originallakk.

Når det gjelder prosentangivelser bak statistikken bør de vel egentlig angi % av totalen eks når 24 av 40 ønsker metallic bør prosenttallet være 60 og ikke 10,1 8)

Diablo

Overraskende at ikke flere går for "full pakke"

21" (når utseendet betyr masse) samt skinn, panoramic, tech, luftfjæring er jo et minimum mener nå jeg :)

Når bilen skal selges er jeg overbevist om at dette lønner seg...
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA