Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Offisielle norske priser & spesifikasjoner Tesla Model S

Startet av laumb, torsdag 20. desember 2012, klokken 08:51

« forrige - neste »

Amoss

Tidligere har det på de andre forumene vært klaget/diskutert mye om hvorfor man ikke får redusert pris på sig/pref når man velger bort 21" hjulene. Forklaringen på dette har vært gitt at alle priser er basert ut i fra 19" hjul, og at de tidligere har gitt 21" som "gavepakke" uten pristillegg til disse kundene. Denne gavepakken er det altså slutt på nå, uten at det påvirker prisen.

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/why-isnt-there-credit-19-wheels-performance-package

Hva som kan virke noe uklart er at slik jeg har forstått så gjelder denne "gavepakken" også for US-bestillinger før nyttår, så om det samme gjelder EU-bestillinger før nyttår vet jeg rett og slett ikke.
Model S 85D

Celter

Sitat fra: Team Lotus på torsdag 20. desember 2012, klokken 13:02
Det jeg synes er litt skuffende er at S Performance koster 95'900 i Tyskland mens M5 koster 89'900. Om de skal kunne konkurrere i Tyskland tror jeg det kan være en for stor prisforskjell, selv om ekstrautstyr kanskje kan være litt dyrere for BMW. På den andre siden er Mercedes 63 AMG litt over 100k så kanskje det kan gå.

Jeg er litt usikker på hva du er skuffet over? Er det at vi i Norge har billigere biler enn Tyskland, eller er det generelt den tyske momsen du ikke liker?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Team Lotus

Sitat fra: Celter på torsdag 20. desember 2012, klokken 17:57
Sitat fra: Team Lotus på torsdag 20. desember 2012, klokken 13:02
Det jeg synes er litt skuffende er at S Performance koster 95'900 i Tyskland mens M5 koster 89'900. Om de skal kunne konkurrere i Tyskland tror jeg det kan være en for stor prisforskjell, selv om ekstrautstyr kanskje kan være litt dyrere for BMW. På den andre siden er Mercedes 63 AMG litt over 100k så kanskje det kan gå.

Jeg er litt usikker på hva du er skuffet over? Er det at vi i Norge har billigere biler enn Tyskland, eller er det generelt den tyske momsen du ikke liker?
Min kommentar har ingenting med det norske markedet å gjøre, poenget var at jeg hadde håpt Tesla skulle være mer konkuransedyktig mot BMW på hjemmebane i Tyskland. Men når jeg ser at M5 faktisk koster €103'000 stiller saken seg annerledes :-) Tror dog fortsatt at €74.100 er for mye for 60kwh til at den kan hevde seg i det prissegmentet med tanke på at BMW 550i har samme pris i Tyskland.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Thomas Parsli

Det virker som om den er generelle skuffelser på forumet over at prisene ikke er det man har tenkt de skal bli ???
Eller at Tesla ikke skur sammen pakker akkurat slik en selv ønsker, eller at brede dekk er dyre i Norge...

Jeg ble positivt overrasket over prisen; 85 kWt til rett over 500.000,- er en fantastisk pris og Tesla står i praksis alene -helt uten konkurenter!

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

kjølholdt

DET ER INGEN GRUNN TIL Å KLAGE PÅ DISSE PRISENE. UANSETT FÅR MAN EN KLASSEBIL TIL EN LATTERLIG LAV SUM,NÅR MAN SAMMENLIGNER MED FOSSIL BILER MED SAMME YTELSE
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Team Lotus

#80
Ja okei så la oss la Tesla få all æren for at våre myndigheter har valgt å gi insentiver til elbiler...

Ja de står uten konkurrenter. Men du får det til å høres ut som om det er en god ting!
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

jkirkebo

Sitat fra: hybridslaven på torsdag 20. desember 2012, klokken 15:53
For en sutreklubb det ble her da!

For meg fremstod det som helt krystallklart at vi i EU ikke vil få 21" som standard på våre P85 etter annonseringen tidligere i vinter.

Jepp, samme her. Jeg har tidligere forventet en pris på 650k for P85 med det utstyret jeg vil ha, fasiten er 659k. Ikke veldig langt unna forventningene her mao.;)

I tillegg kommer da vinterdekk (16k ?), utvidet garanti 5-8.år og 8 års inkludert service. Jeg forventer at de to siste havner på ca. 45k til sammen. Dvs. 720k som sluttsum for absolutt alt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

darthy001

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 20. desember 2012, klokken 18:18
DET ER INGEN GRUNN TIL Å KLAGE PÅ DISSE PRISENE. UANSETT FÅR MAN EN KLASSEBIL TIL EN LATTERLIG LAV SUM,NÅR MAN SAMMENLIGNER MED FOSSIL BILER MED SAMME YTELSE
Hvis eneste kriterie man sammenlikner på er ytelse ja.

Utstyrsmessig er jo model s en vits.

Får jo biler til halve prisen med mer utstyr til og med i norge.

Jeg er for øvrig ikke så misfornøyd med prisen i seg selv, men irriterer meg over at vi får en såpass mye dårligere deal enn kundene i USA.

jkirkebo

Sitat fra: darthy001 på torsdag 20. desember 2012, klokken 18:59
Hvis eneste kriterie man sammenlikner på er ytelse ja.

Utstyrsmessig er jo model s en vits.

Får jo biler til halve prisen med mer utstyr til og med i norge.

Kommer an på hvilket utstyr du tenker på. Det som betyr mest for meg er luftfjæringen. Hva er billigste bil i Norge som kan leveres med luftfjæring ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

darthy001

#84
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 20. desember 2012, klokken 19:04
Sitat fra: darthy001 på torsdag 20. desember 2012, klokken 18:59
Hvis eneste kriterie man sammenlikner på er ytelse ja.

Utstyrsmessig er jo model s en vits.

Får jo biler til halve prisen med mer utstyr til og med i norge.

Kommer an på hvilket utstyr du tenker på. Det som betyr mest for meg er luftfjæringen. Hva er billigste bil i Norge som kan leveres med luftfjæring ?
Hehe er luftfjæring vel del ene saken som er litt spesielt på teslaen ;)

F.eks nye golf får man adaptiv fjæring på. Er vel ikke luftfjæring, men den fjæringen i comfort-modus er bra.

Samme golf kommer med parksensor, adaptiv cruisecontrol, trafikkskiltvisning, laneassist, dynamisk lysassistent, city nødbrems og sikkert noe mer som man ikke kan få på "verdens beste bil". Alt dette får man for rett over 300k.

I alle andre land er jo denne sammenlikningen enda verre siden de ikke blir robbet like mye av staten når de kjøper golf og andre fossil biler.

Team Lotus

Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Trondns

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 20. desember 2012, klokken 18:45
Sitat fra: hybridslaven på torsdag 20. desember 2012, klokken 15:53
For en sutreklubb det ble her da!

For meg fremstod det som helt krystallklart at vi i EU ikke vil få 21" som standard på våre P85 etter annonseringen tidligere i vinter.

Jepp, samme her. Jeg har tidligere forventet en pris på 650k for P85 med det utstyret jeg vil ha, fasiten er 659k. Ikke veldig langt unna forventningene her mao.;)

I tillegg kommer da vinterdekk (16k ?), utvidet garanti 5-8.år og 8 års inkludert service. Jeg forventer at de to siste havner på ca. 45k til sammen. Dvs. 720k som sluttsum for absolutt alt.


Fantastiske priser synes jeg når jeg sammenligner med tilsvarende luksusbiler med 420 hk.. Går for fullpakke rett og slett...Først som sist. Kommer ellers til å angre meg når momsen kommer som lyn fra klar himmel om 5 -6år og det blir slutt på morroa. :P Men håper egentlig at ikke så veldig mange sutrekopper kjøper bilen. Da blir det færre Model S etter veiene og kanskje momsen uteblir  ;)
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

laumb

Men Leaf har rekkevidde som en GameBoy, da hjelper det ikke med alskens utstyr.
Leaf har vel heller ikke lane assist, nødbrems, adaptiv cruisekontroll og slikt alle sutrer om...?

Husker for 5 år siden, da skulle alle som skulle ha biler med mye krefter ha "barebone-biler" ribbet for alt, men nå er plutselig flisa snudd siden (fokuserer på Norge her) at en helt ny generasjon biler mangler uvesentlige ting?
Går tilbake til GameBoy sammenligningen... Sega hadde en håndholdt spiller med lys, fargeskjerm og god batteritid, mens Nintendo leverte en fargeløa GameBoy uten lys i mange generasjoner.. Vi ser jo hvem som vant. Ikke de med mest fancy stuff, men den mest banebrytende!


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

jkirkebo

Sitat fra: Team Lotus på torsdag 20. desember 2012, klokken 19:21
"alt" i tech pakken er standard på en Leaf.

Niks. Leaf har ikke xenon fjernlys, motorisert bakluke, HD ryggekamera, automatisk låsing/opplåsing basert på nærvær osv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: darthy001 på torsdag 20. desember 2012, klokken 19:12
Hehe er luftfjæring vel del ene saken som er litt spesielt på teslaen ;)

F.eks nye golf får man adaptiv fjæring på. Er vel ikke luftfjæring, men den fjæringen i comfort-modus er bra.

Samme golf kommer med parksensor, adaptiv cruisecontrol, trafikkskiltvisning, laneassist, dynamisk lysassistent, city nødbrems og sikkert noe mer som man ikke kan få på "verdens beste bil". Alt dette får man for rett over 300k.

Bare dill stort sett. Kan du få motorisert bakluke ? Det er også noe jeg vil sette pris på. Samt det høyoppløselige ryggekameraet på diger skjerm.

Parksensorer vil jeg helst ikke ha på VW, vår Touran har etterhvert fått byttet alle sammen. To på garanti og de to siste på min regning.

Dynamisk lysassistent vet jeg ikke hva er men Teslaen har kurvelys som slår seg på når du svinger en viss mengde.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA