Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Offisielle norske priser & spesifikasjoner Tesla Model S

Startet av laumb, torsdag 20. desember 2012, klokken 08:51

« forrige - neste »

JohanH

Ser nå at panoramatak ikke var inkludert på Signatures i USA heller... Var vel bare noe jeg tok for gitt... Det er jo en option man sannsynlig ønsker mtp høydeforskjellen...

Oreo

Sitat fra: Team Lotus på torsdag 20. desember 2012, klokken 09:19
Er 21" hjulene fortsatt inkludert i performance? Det står "inkluderer oppgradert fjæring, interiør og hjul". Bare dårlig redigering?
Det har du sannelig rett i, direkte feilinformasjon der  :(
Men hva oppgraderte hjul vil si er ikke spesifisert.
Men samtidig står det pris på 21"'erne leger ned da: kr. 22.250
Er nok en dårlig redigering, men likevel en stygg ripe i lakken.
Syntes dette egentlig var det værste med prisjusteringen, at de satte OPP prisen er forsåvidt OK, men samtidig ta VEKK utstyr fra P85utgaven var ikke bra.
De EUR1700,- veier ikke opp for denne ekstrakostnaden.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

RunarBT

Sitat fra: Oreo på torsdag 20. desember 2012, klokken 13:54
Sitat fra: Team Lotus på torsdag 20. desember 2012, klokken 09:19
Er 21" hjulene fortsatt inkludert i performance? Det står "inkluderer oppgradert fjæring, interiør og hjul". Bare dårlig redigering?
Det har du sannelig rett i, direkte feilinformasjon der  :(
Men hva oppgraderte hjul vil si er ikke spesifisert.
Men samtidig står det pris på 21"'erne leger ned da: kr. 22.250
Er nok en dårlig redigering, men likevel en stygg ripe i lakken.
Syntes dette egentlig var det værste med prisjusteringen, at de satte OPP prisen er forsåvidt OK, men samtidig ta VEKK utstyr fra P85utgaven var ikke bra.
De EUR1700,- veier ikke opp for denne ekstrakostnaden.

Det er jo sagt at USA options og EU options skal være like. USA kjøpere får vel med 21" på performance, så lenge dei har reservert før nyttår.

Da bør det samme gjelde for EU også.. ref.
http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/model-s-european-pricing
"There will be no difference between U.S. and European standard equipment and options packages."

darthy001

Ja jeg tar det også for gitt at 21" følger med på performance. Noe annet ville ikke passet med beskjeden fa George B.

RunarBT

Sitat fra: darthy001 på torsdag 20. desember 2012, klokken 14:15
Ja jeg tar det også for gitt at 21" følger med på performance. Noe annet ville ikke passet med beskjeden fa George B.

Eg er nok ikkje så sikker.. men håper. Følger det med, så kan eg "forsvare" Performance.. om ikkje, så blir det vanlig 85kWh. :-)

darthy001

Sitat fra: Runarbt på torsdag 20. desember 2012, klokken 14:21
Sitat fra: darthy001 på torsdag 20. desember 2012, klokken 14:15
Ja jeg tar det også for gitt at 21" følger med på performance. Noe annet ville ikke passet med beskjeden fa George B.

Eg er nok ikkje så sikker.. men håper. Følger det med, så kan eg "forsvare" Performance.. om ikkje, så blir det vanlig 85kWh. :-)
Helt vanlig at de må rydde opp i Skrivefeil og div på teslasidene når de legger ut ny info. Virker ikke som om de har mye korrektur på dem.

Nå står det øverst at performance inkluderer _oppgradert_ interiør, fjæring og hjul. I tillegg skrev altså George B. At alt skulle være likt options messig som i usa.

21" er jeg derfor 99% sikker på at er inkl i performance.

Oreo

Sitat fra: Runarbt på torsdag 20. desember 2012, klokken 14:21
Sitat fra: darthy001 på torsdag 20. desember 2012, klokken 14:15
Ja jeg tar det også for gitt at 21" følger med på performance. Noe annet ville ikke passet med beskjeden fa George B.

Eg er nok ikkje så sikker.. men håper. Følger det med, så kan eg "forsvare" Performance.. om ikkje, så blir det vanlig 85kWh. :-)
+1, sitter også igjen med den samme smaken der.
Skal bruke jula på å finregne tenker jeg.....Blir viktig å samle informasjon da hva som er kommunisert som skal gjelde for reservasjonsholdere før 2013.
21" inkludert var en av grunnene til jeg skulle ha P85 bl.a.
Skal jo ha 19" vinterdekk så det kan fort bli mye peeng i dekk og hjul......
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

ohh

Sitat fra: darthy001 på torsdag 20. desember 2012, klokken 14:15
Ja jeg tar det også for gitt at 21" følger med på performance. Noe annet ville ikke passet med beskjeden fa George B.
Min første post her. Har fulgt med de siste ukene, og hatt stor glede av en del postinger her inne.

Jeg ble positivt overrasket over prisene generelt. Imidlertid har jeg forstått hele tiden (siden prisoppgangen ble annonsert) at 21" hjul IKKE ville inkluderes i EU-modellene.
Leser man GB's post, så er min forståelse at han sier at endringene i std.utstyr og priser vil være gjeldende for EU fra dag 1, og at dette kompenseres med €1700 i prisreduksjon for reservasjonsholdere innen 31.12.2012. Han nevner ingen kompensasjon for at 21" felger fjernes fra standardutstyret til Performance-modellen. Jeg har savnet uttalelser om at dette skulle inkluderes også i EU.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Team Lotus

Med tanke på at det står at oppvarmede seter er standard og at det står pris for 21" hjul på performance er jeg 99% sikker på at det ikke er inkludert.. Optionlista blir den samme som i USA - men det blir den samme som den NYE i USA, ikke den som snart skal endres. €1700 er plaster på såret.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

leafster

#54
La merke til dette. Er det relevant? Skal ikke ha Performance så jeg følger ikke så nøy med...


darthy001

Sitat fra: Team Lotus på torsdag 20. desember 2012, klokken 14:39
Med tanke på at det står at oppvarmede seter er standard og at det står pris for 21" hjul på performance er jeg 99% sikker på at det ikke er inkludert.. Optionlista blir den samme som i USA - men det blir den samme som den NYE i USA, ikke den som snart skal endres. €1700 er plaster på såret.
Ser nå at med nye priser i USA så er 19" standard. Hvis det blir det samme her i Norge selv for oss som har bestilt lenge før økningen så blir jeg mektig forbanna.

1700€ er opprinnelig kun relatert til prisøkningen på selve bilen og gis også på 60kwh og 85kwh uten perf.

Gikk nå fra 99% sikker til 50/50 og irritert her >:(

ohh

Sitat fra: darthy001 på torsdag 20. desember 2012, klokken 14:53
Sitat fra: Team Lotus på torsdag 20. desember 2012, klokken 14:39
Med tanke på at det står at oppvarmede seter er standard og at det står pris for 21" hjul på performance er jeg 99% sikker på at det ikke er inkludert.. Optionlista blir den samme som i USA - men det blir den samme som den NYE i USA, ikke den som snart skal endres. €1700 er plaster på såret.
Ser nå at med nye priser i USA så er 19" standard. Hvis det blir det samme her i Norge selv for oss som har bestilt lenge før økningen så blir jeg mektig forbanna.

1700€ er opprinnelig kun relatert til prisøkningen på selve bilen og gis også på 60kwh og 85kwh uten perf.

Gikk nå fra 99% sikker til 50/50 og irritert her >:(
En endelig oppklaring fra Tesla er på sin plass.
Det er en delvis skjult prisøkning for en stor del av det europeiske markedet (de som ønsket seg P med 21") som ikke henger helt på greip med en generell lovnad om at de som reserverer før nyttår ikke får denne prisøkningen. Foreløpig er dette kun riktig for US-kunder....
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Cirion

Jeg har hele tiden sett for meg at P85 skulle ha 21" inkludert.
1700€ er latterlig dålig rabatt om jeg må ut med det dobbelte i dekk/felg.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Team Lotus

#58
Jeg synes også de burde informere om hva det koster å kjøpe et sett med 19" og 21" utenom. De fleste i Norge vil jo trenge et sett med vinterdekk i tillegg. Jeg synes det høres rart ut om 21" faktisk er over 20 000 dyrere enn 19" eks moms.

19" med dekk koster vel neppe mindre enn 12 000 uten moms? At 21" skal koste over 40'000 med moms tror jeg lite på.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

darthy001

Sitat fra: Cirion på torsdag 20. desember 2012, klokken 15:02
Jeg har hele tiden sett for meg at P85 skulle ha 21" inkludert.
1700€ er latterlig dålig rabatt om jeg må ut med det dobbelte i dekk/felg.
virkelig latterlig faktisk. "rabatten" er jo da totalt meningsløs. 21" alene er jo nesten dobbel pris av den rabatten.

%#¥£$&

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA