Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Offisielle norske priser & spesifikasjoner Tesla Model S

Startet av laumb, torsdag 20. desember 2012, klokken 08:51

« forrige - neste »

teslaslaven

Sitat fra: Cronos på torsdag 20. desember 2012, klokken 11:22
Hvordan får dere til disse prisene?

Ved å trekke fra "rabatt" til de som har bestilt før 31.12.12 (€1700, dvs. ca. 12500,-) samt depositum (31000,-).

Eopheim

Utregning:
85kwh   506.700.-
Pan.tak     9.950.-
Skinn        9.550.-
Tech        23.850.-
soundst.     6050.-
Luftfjær.     9550.-
Hattehyll.    1600.-
Totalt     567.250.-(trakk fra 31000,som er depositum)
minus 13600.-(bestilling før 31.jan, stemmer dette?)

Prisen blir 553.650.- ,ikke 522.650, som jeg regnet ut først....... :-[
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Celter

Jeg forstår ikke den generelle misnøyen med disse prisene. Jeg er kjempefornøyd. Jeg får en bil med ytelser som jeg vanligvis hadde måttet betale 2 mill. for og det for en pris av 650 000. Gleder meg!
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

BogZog

Skuffende prising av Signature!!

Fryktet at prising av Signature modellene skulle bli like merkelig som det vi så i USA. Slik det nå er lagt opp vil det være mer gunstig å velge en Model S med alt tenkelig ekstrautstyr, enn å velge en Signature modell. Dette forsterker seg dersom man ikke er ute etter Siganture Red, eller 21" felger.

Ser at man for Model S med Techpakke, Lydstudio, Luftfjæring, Pakkehylle, Skinnseter, Dobbeltlader må ut med 566 KNOK. Performance kommer ut 54 000 dyrere :o I tillegg har man som andre har nevnt, mindre valgmulighet mhp farge.

Spørs om man her skal begynne å sondere terenget for muligheter mhp å bytte bort min Signature reservasjon mot noen som er tidlig i køen på Model S.

Er vel ikke helt fornøyd med hvordan Tesla her premierer de som har ventet lengst. (Beklager dersom dette blir oppfattet vel negativt) :-\
Model S Signature Performance #60
Model X #177
Trøndelag

teslaslaven

Sitat fra: Celter på torsdag 20. desember 2012, klokken 12:37
Jeg forstår ikke den generelle misnøyen med disse prisene. Jeg er kjempefornøyd. Jeg får en bil med ytelser som jeg vanligvis hadde måttet betale 2 mill. for og det for en pris av 650 000. Gleder meg!

Misnøye kommer man aldri unna  ;D
Storfornøyd jeg, helt enig med deg.

PS: Signature er jo uansett et premiumprodukt og ikke value? Usolgte forblir de i hvert fall ikke selv om noen skal nedgradere til standard.

Team Lotus

Pussig at det går an å bli skuffet over signature når prisstrukturen har vært kjent i et år allerede.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

OleJA

Sitat fra: BogZog på torsdag 20. desember 2012, klokken 12:44
Skuffende prising av Signature!!

Fryktet at prising av Signature modellene skulle bli like merkelig som det vi så i USA. Slik det nå er lagt opp vil det være mer gunstig å velge en Model S med alt tenkelig ekstrautstyr, enn å velge en Signature modell. Dette forsterker seg dersom man ikke er ute etter Siganture Red, eller 21" felger.

Dette kan vel knapt kalles en overraskelse: Differansen mellom standard og Signatur utgaven har jo vært kjent siden US prisene kom, om enn ikke enda lengre. De norske prisene er bare en videreføring av disse og helt som forventet vil jeg si.

Så blir det opp til hver enkelt å avgjøre om Signatur er verdt ~100.000 ekstra...

Team Lotus

#37
Det jeg synes er litt skuffende er at S Performance koster 95'900 i Tyskland mens M5 koster 89'900. Om de skal kunne konkurrere i Tyskland tror jeg det kan være en for stor prisforskjell, selv om ekstrautstyr kanskje kan være litt dyrere for BMW. På den andre siden er Mercedes 63 AMG litt over 100k så kanskje det kan gå.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Øyvind.h

Sitat fra: Team Lotus på torsdag 20. desember 2012, klokken 13:02
Det jeg synes er litt skuffende er at S Performance koster 95'900 i Tyskland mens M5 koster 89'900. Om de skal kunne konkurrere i Tyskland tror jeg det kan være en for stor prisforskjell, selv om ekstrautstyr kanskje kan være litt dyrere for BMW. På den andre siden er Mercedes 63 AMG litt over 100k så kanskje det kan gå.

Er det offisielle M5 priser? Jeg forsøkte å google M5 pris i Tyskland, og fant bare en artikkel hvor det stod at M5 kostet ca 102.000EUR.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Team Lotus

Du har rett. Falsk alarm, jeg så på uoffisielle priser fra Mobile.de. M5 er 102'700 og E63 er 105'791. Så da ser det jo bra ut  :)
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

RunarBT

Følger 21" felger med på Performance 85kWh?

Det står ingen plass spesifikt, annet enn at alle options skal være like på USA som EU utgavene.  I USA får alle med 21" vel, om dei bestiller i år?

Det er litt delt info på oversitken, Performance har "skinn, air og hjul", mens det og står pris 22k på 21" hjul under..

Får me med 21" dekk på Performance i Europa og, så er det plutselig litt meir aktuellt med P.

JohanH

Er det noen som har blitt klok på om glasstak inngår på Signature?


Team Lotus

60kwh har startpris på €71.400 mens BMW 5.serie har start på €40.200 = det blir nok vanskeligere for Tesla å konkurrere på alt annet enn luksusmarkedet. 60kw versjonen har like sterk motor som 535i til €56.000, men har samme pris som 550i med 100hk mer.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Electric Wizard

Håper dere velger 85kwh, panoramatak og techpakke på min fremtidige bruktbil.
Luftfjæring kan med fordel droppes (blir sikkert dyrt og drifte etter noen år)
Tamiya Mini Cooper M03

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA