Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-5008 vs ID7 Tourer

Startet av askekladden, onsdag 18. september 2024, klokken 10:38

« forrige - neste »

askekladden

Jeg vurderer ID7 GTX Tourer opp mot Peugeot E-5008 som vår neste hovedbil. Er det noen andre som gjør tilsvarende vurdering?

Ønsker tilbakemeldinger på hva folk legger mest vekt på. ID7 vinner på motorkraft, rekkevidde og 4x4, men alt dette vil vi kun ha behov for unntaksvis. Peugeoten har jo bl.a. mulighet for å ha med to ekstra passasjerer, men dette vil også være i bruk unntaksvis. Prismessig kommer bilene ganske likt ut (ID7 blir 20-30k dyrere med alt utstyr). Vi er for øvrig to voksne og tre barn mellom 4 og 14 år.

Magefølelsen min heller i retning av Peugeoten.  :)

unik42

Er i samme båten selv, men for vår del vil E-5008 vinne over ID7.

Hvis vi går for ID7 så får vi en bil med noe større bagasjerom (som vi ønsker), og noe mer ekstrautstyr.
Går vi for E-5008 så får vi det i tillegg til to ekstra seter, som er sårt savnet hos oss.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

E-Trond

Det er rentekampanje på 2,99% på E-5008 nå,eller vinterhjul inkludert i prisen.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

askekladden

Sitat fra: E-Trond på torsdag 19. september 2024, klokken 15:26Det er rentekampanje på 2,99% på E-5008 nå,eller vinterhjul inkludert i prisen.

Ja, så det er også tilsvarende kampanjen som VW kjører. Ser ut fra signaturen din at du har ID7 i bestilling. Likevel er titter du altså innom denne gruppa? 🙂

hELgenen

Sitat fra: askekladden på torsdag 19. september 2024, klokken 21:02
Sitat fra: E-Trond på torsdag 19. september 2024, klokken 15:26Det er rentekampanje på 2,99% på E-5008 nå,eller vinterhjul inkludert i prisen.

Ja, så det er også tilsvarende kampanjen som VW kjører. Ser ut fra signaturen din at du har ID7 i bestilling. Likevel er titter du altså innom denne gruppa? 🙂

Mange kan ha mange biler......har flere selv....

E-Trond

Sitat fra: askekladden på torsdag 19. september 2024, klokken 21:02

Ja,interesse for biler og teknikk har alltid vært stor hos meg.
Jeg er ikke merke avhengig og har alltid forsøkt å se etter det jeg kaller'beste kjøp'
uansett merke.
Og det er hva jeg vil si er svært vanskelig, fordi markedet endrer seg hele tiden.
Ikke sikkert jeg hadde valgt ID7 Gtx dersom
E-5008 hadde vært tilgjengelig med største batteripakken og awd nå...

Men for øyeblikket synes jeg ID7 Gtx gir den beste pakken i forhold til pris.

ID 7 GTX
Ioniq  2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA