Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hele tåkelysbraketten er oppløst...

Startet av emagic, søndag 15. september 2024, klokken 20:38

« forrige - neste »

emagic

Tåkelysene mine på begge sider så løse ut i skjermen så jeg tok av innerskjermen på førersiden og jaaaa...  hele braketten har rett og slett rustet vekk... den lå i en haug i bunnen av støtfangeren.  Type bare en haug med rust!

Er det noen som har opplevd noe liknende og vet om denne finnes som del eller ikke?

Og ikke minst - er det mulig å bare fjerne tåkelysene helt og blende hullene? 

emagic

TB

Se "Kontrollinstruks for periodisk kontroll av kjøretøy"

https://www.vegvesen.no/globalassets/kjoretoy/verkstedbransjenkontrollorgan/veileder-kontrollinstruks---alle-kjoretoy-unntatt-traktor-v2.pdf

Tåkelys kan fjernes uten behov for å fremvise bilen. Må mulig koble ut bryteren også, slikt en ikke tror tåkelys er på?

Alternativt, finne brukte fra hugger. Gjerne en en bil med kortere kjørelengd, eller mindre kjøring i salt?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Loff

Meiner eg såg nokon på finn.no eller muligens i ei av facebookgruppene for trilling som solgte brakettar 3D-printa i plast.. Eg bytta mine, kjøpte originale på japsedeler.no
Nordmøre
2011 Mitsubishi i-Miev m/dieselbrenner og krok (kjøleskapet)
2013 Mitsubishi i-Miev
2011 Buddy M9 NiMH m/originalt skinninteriør, soltak og krok
2008 Buddy (telefonkiosken)
2014 Tesla Model S 60 (Rocinante)
2015 Zero SR
Hard Rock hybridsykkel med Bafang bakhjulsmotor
Mongoose mountainbike med Bafang krankmotor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA