Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Onvo L60

Startet av BubbaJoFet, lørdag 14. september 2024, klokken 20:10

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: SolEL på lørdag 28. desember 2024, klokken 11:54Reporteren tar ikke inn overseg at Kina er bedre.

Er Kina virkelig bedre på generell basis? Eller mener du kun de bilene som er testet av Euro NCAP?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på fredag 27. desember 2024, klokken 09:13Nå er jeg ganske motstander av å kjøpe kinesiske biler, men la nå diskusjonene om bilen handle om bilen, og politikken i egne tråder.
Godt poeng :+1:

SolEL

Mener nok de testet av Euro Ncap. I andre områder vil nok sikkerheten være dårligere. Dette har vi sett før med europeiske biler i Latin Amerika og andre steder. Jeg sa Kina ikke crash tester. Feil. Eletrick Viking viser her at CATL tester sin nye plattform eller skateboard kalt Bedrock i 120 km.
https://www.youtube.com/watch?v=WT0zESO_GJ4&t=363s

SolEL

Hadde nesten gitt opp at Nio skulle gjøre det bra i norsk test. Norske testere skjønner bare ikke merket. så plutselig skjer det. Er den negative vinden i ferd med å snu? Endelig.
Sitat: "Men poengtrekket er ikke større enn at vi konkluderer med at dette er en bil helt i tetsjiktet. Og den beste Nio-modellen vi har testet. Det er på tide å endre synet på Nio generelt – og ET5 Touring spesielt."
Motor.no har i hvert fall våknet.
 https://www.motor.no/bil/motor-har-testet-nio-et5-touring/295562

turfsurf

Synes ikke ET5 er mye å skryte av. Den er dyr, og selv med 100kWh batteri er WLTP på 56 mil. Dvs ett veldig høyt forbruk. Og skeptisk hvor lett det er å selge en bruktbil med batterileie. Ikke så mange som kjøper bil til 2-300k og er villig til å betale 2000,-/mnd i tillegg.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

SolEL

#35
Onvo L60 er på vei til Europa så snart de klarer å produsere 30 tusen i mnd.
Som visstnok blir i mars 2025

https://electrek.co/2024/12/19/nios-low-cost-onvo-ev-arrive-first-european-market-2025/

Baas priser i artikkelen er i Kina 85 USD (ca. 930 kr) for 60 kwh og 125 USD  (ca. 1431 kr) for 85 kwh.

Leser andre steder at L70, en vanlig SUV med 6 eller 7 seter, kommer i q3 i Kina Høsten 2025.

SolEL

I andre halvdel av 2025 kommer neste Onvo. En tre rader SUV. Den skal hete L80. Så skal det komme en stor 5 seter sedan.
https://cnevpost.com/2025/01/22/onvo-2nd-model-trial-production/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA