Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ELbilkortesje 22. September i Geiranger

Startet av Gadgetman, torsdag 12. september 2024, klokken 12:34

« forrige - neste »

Gadgetman

Siden den lokale ELbilforeninga har kjørt seg vekk og tydeligvis har havna på FaceBook istedet for her...   

Dette er kva de sendte ut på epost i dag:   

SitatMøre og Romsdal elbilforening inviterer:

Bli med på elbilkortesje 22. september! 🚗

Etter en vellykket elbilkortesje arrangert av Møre og Romsdal elbilforening i fjor, inviterer vi på nytt til en tur søndag 22. september.

Hele rundturen er ca. 84 km lang med utgangspunkt i Geiranger. Vi anbefaler å ha ladet opp bilen godt før turen starter!

Turprogrammet er som følger:

Vi møtes på Eidsdal kai kl. 11:00, og setter kursen mot Geiranger.
Første stopp blir utkikkspunktet på Ørnesvingen.
Vi kjører gjennom Geiranger og fortsetter opp til Flydalsjuvet som blir neste stopp.
Fra Flydalsjuvet fortsetter vi videre oppover til Djupsvannshytta.
Vi tar av veien mot Dalsnibba, hvor vi får en fantastisk utsikt over Geiranger og fjorden som ligger 1500 meter under oss.
Vi starter turen nedover tilbake mot Geiranger, og stopper innom Grande Fjord hotel for en matbit. Her vil det også være lademuligheter.
Når vi er fornøyde fortsetter vi ferden tilbake til Eidsdal og tar fergen over til Linge, hvor turen avsluttes.
Generell informasjon:
Elbilforeningen sponser hvert medlem med 300 kr for mat og drikke som blir trukket fra regningen. Andre øvrige kostnader dekkes av den enkelte.

Vi får også med oss fotograf Herman Lersveen, så det kan bli noen fine bilder og film fra turen!

Påmelding eller spørsmål:
Ønsker du å melde deg på eller har noen spørsmål, ta kontakt med Rolf M. Ness på e-post rmness _at_ online.no eller tlf 48 11 25 82. Påmeldingsfrist er onsdag 18. september.

Vi håper du tar turen sammen med oss! 🍁

Vennlig hilsen Møre og Romsdal elbilforening.

ABRP forteller meg at turen er mulig for meg, om eg har 90% batteri før ferga, og skal sitte igjen med ca 8% igjen ved hotellet.   
Men, eg finner ingenting om hvilke ladere som finnes på det hotellet.   

Og ABRP påstår at det bare er en CHADEMO lader i Geiranger. 
(standard Recharge lader med CCS2 og CHADEMO + noen Type 2)

Turen er kansje ikkje for oss med litt kortere rekkevidde...   
'Fersk' ELbileier med en 2014 Citroën Berlingo.
Rekkeviddeangst er for pyser.
Ekte mannfolk går rett på psykose!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA