Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Wecharge priser

Startet av Krokstein, onsdag 04. september 2024, klokken 17:25

« forrige - neste »

Krokstein

Jeg gikk i vår over til wecharge free fordi prisene de tilbyr er ganske hinsides det man ellers finner. For Ionitity kan man nå lade uten avtale for 5,40 - men om jeg skulle finne på å bruke wecharge kortet så står det 6,99 på avtalen min

Jeg mistenker at det skulle stått 5,4 på avtalen også og ser at det er den prisen som står på websiden, men mine priser har tydeligvis "hengt seg opp". Noen andre som har samme, eller har dere andre fått 5,40 på free avtalen

PS! Jeg har månedsavtale (og det står i app at det er en månedsavtale), men jeg hadde 45 dager igjen på "månedsavtalen" når jeg sjekket for drøyt to uker siden...hahaha...Det er ikke bare i bilene de sliter med programvaren altså)

Edit: Jeg sendte en melding til Elli for litt siden. Muligens noen har lest den og gjort noe for plutselig var jeg "kastet" ut av eksisterende avtale og måtte opprette på nytt. Den nye avtalen (free) kom da opp med 5,40 som forventet
ID.4 GTX

hakotorg

På min wecharge free-avtale koster det 7,00 for Ionity og 8,88 for andre. Jeg bruker ikke wecharge-kortet for å si det sånn.

Orbit

Dersom du fornyer gratisavtalen, får du dagens priser (som er lavere). Det er i alle fall slik hos Elli (som bare er en annen innpakking av samme tjeneste).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

vinterdekk

Man må aktivt passe på å fornye med siste tariffer i We Charge. Jeg måtte avbryte avtalen ved en anledning fordi We Charge fortsatte å fornye med tre måneders bindingstid, så dette systemet er ikke særlig smidig for å si det sånn. Men det kom en epost tidligere om at We Charge endrer policy iløpet av høsten, slik at man slipper å knote med dette. Da skal tariffene endres uten at man må foreta seg noe.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Krokstein

Etter min edit kommentar trykket jeg ferdig registreringen. Det feilet i siste steg. Så jeg måtte ta et steg tilbake og prøve igjen. Da gikk det gjennom og avtalen ble fornyet den dagen....men....plutselig var summen tilbake til 6,99 for ionity, og ikke 5,40 som jeg trykket "OK" på når jeg godkjente avtalen

For en vits
ID.4 GTX

Orbit

I den parallelle Elli-verdenen: Når du bytter avtale (i dette tilfelle samme avtalenavn med nye priser), ender du opp med to avtaler i app'en i en overgangsperiode. Jeg har nå en aktiv "Drive free" som avsluttes 24/9 til 9 kr/kWh hos Ionity, og en annen som starter samme dag til 5,40. Du må sveipe sideveis i app'en for å se begge.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Kjell Salvigsen

#6
Disse ladeavtalene til VAG bilene (og antakelig de andre Ionity eierne Ford, Kia, Huinday, Bmw) er for kompliserte og uforutsigbare. De endres forholdsvis ofte. Jeg mener at alle som kjøper biler fra Ionity eierne bør få en god grunnavtale gratis som feks gir ionity lading til 4-5 kroner per kWh , lading fra de de andre aktørene også lavest mulig. Dette bør ikke være en melkeku, her bør de lære av Tesla. Tesla sin strategi gir jo meget lojale og fornøyde lade kunder /bil kunder, Ionity eiernes avtaler skaper i en del tilfeller frustrasjon og misnøye fordi de er for kompliserte på priser og andre vilkår. De som lader ofte feks i ferier kan fremdeles tilbys premium avtale til feks 99 kr der man får billig ionity lading, slik det er i dag. Må samtidig si at selve tjenesten er fantastisk på bilferier nedover Europa, gir tilgang til mange hundre tusen ladepunkt, har selv hatt stor nytte av det flere ganger. Finner ladere på de mest avsidesliggende steder..
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod.
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod
På elbil jakt i løpet av 2024/25

daktari

Og plug&charge. Jeg har ikke giddet aktivere det i bilen pga dårlige priser.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

vinterdekk

We Charge virker å ha ok priser for Ionity og AC synes jeg, i alle fall om man har tilgang til flere Ionity ladere og P&C er jo genialt. Men DC lading hos andre operatører koster endel, håper de begynner å justere prisene på DC litt oftere for å følge markedet tettere.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA