Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erstatte ID4 GTX med Pro 4motion?

Startet av Rexen, mandag 19. august 2024, klokken 19:47

« forrige - neste »

vinterdekk

På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

MinID

Sitat fra: vinterdekk på lørdag 31. august 2024, klokken 23:12Det bør være bedre ja.  :+1:

Det er faktisk bra. Jeg har det, og har hatt nesten alle de andre tidligere. Veldig fornøyd med lyden nå. Faktisk bedre en fruens Harman Kardon anlegg i IX1. Antagelig fordi den er uten en sub.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

vinterdekk

Sitat fra: MinID på tirsdag 03. september 2024, klokken 08:34
Sitat fra: vinterdekk på lørdag 31. august 2024, klokken 23:12Det bør være bedre ja.  :+1:

Det er faktisk bra. Jeg har det, og har hatt nesten alle de andre tidligere. Veldig fornøyd med lyden nå. Faktisk bedre en fruens Harman Kardon anlegg i IX1. Antagelig fordi den er uten en sub.

Godt å høre at Volkswagen leverer.

Nå har jeg lyttet endel med justerte lydinnstillinger på Highline standard anlegg og personlig mener jeg de har bommet med standardinnstillingene. Det er også bare tre innstillinger som blir for lite for de som er over gjennomsnittet interessert i bilanlegg. Men etter at jeg senket bassen noe og økte mellomtone og høytone så føler jeg at lyden er mer balansert. Jeg byttet bil uten prøvekjøring og vet ikke hvordan Harmon Kardon anlegget høres ut, men jeg ser for meg at det er fristende å velge bil med oppgradert anlegg slik standardanlegget oppleves ved førsteinntrykk.

Rexen

En uke før jeg skrev under kontrakt mente selger at forventet leveringstid var i begynnelsen av november. Nå har jeg produksjon av bilen i uke 41; Er det realistisk å forvente levering ca. uke 46 i Tromsø?
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

hELgenen

Sitat fra: Rexen på tirsdag 03. september 2024, klokken 13:28En uke før jeg skrev under kontrakt mente selger at forventet leveringstid var i begynnelsen av november. Nå har jeg produksjon av bilen i uke 41; Er det realistisk å forvente levering ca. uke 46 i Tromsø?

Det beste estimatet for levering bør jo komme fra din forhandler.

Ellers kan du jo følge med i nyhetsbildet og se om det dukker opp noe. Det er uro på fabrikkene nå fordi VW skal kutte produksjon og ansatte. Hvor,når og hva dette betyr,om noe,for norske kunder er helt i det blå foreløpig. Erfaringene mine med transport er at ferdige biler kan bli stående en stund på kai i Tyskland før de skipes over. Hvorfor har jeg ikke fått noe klarhet i. Din forhandler bør kunne si noe om hvordan dette med transport har gått tidligere i sommer. Ofte er forhandler litt optimistiske og forholder seg til datasystemet og det som der står. Noen av mine tidligere biler har gjerne endt opp med 2-6 uker forsinkelse. Men det selges dårlig med elbiler i Tyskland om dagen,så kanskje det ikke trenger å gå så lang tid.

vinterdekk

Best å ikke ha høye forhåpninger om estimatene du mottar av forhandleren, før bilen er bygget. Etter at bilen er bygget kan de gi godt estimat..

MinID

Hvis jeg ikke tar feil, lages bilen høyst sannsynligvis på fabrikken i Emden. Uroen er vel ved hovedfabrikken i Wolfsburg.

Angående salg av elbiler så øker VW antallet som skal produseres neste år pga økning av bestillinger, så det ser ikke så mørkt ut.

Nedbemanning tenker jeg også skyldes omstilling, og at elbiler krever færre hender i produksjon.

Men dette var en avsporing i tråden. Sorry :)

Rexen

Sitat fra: MinID på torsdag 05. september 2024, klokken 14:46Men dette var en avsporing i tråden. Sorry :)

Ingen avsporing. Sier noe om sansynligheten for "normal" produksjon.

En annen ting; Motorene i 4motion yter ferre hk enn i GTXen. Er det forskjellige motorer eller er de tunet ned for å treffe en (økonomisk) nisje i markedet?

OG; Jeg kjører mest i Tromsø med en del bakker og glatte veier. Hvilke piggdekk har dere god erfaring med? (på id4 4motion eller gtx)
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

MinID

Mener å ha lest på tysk forum at det er samme motor i begge modulene, men begrenset hk i highline. Begge heter vel 4motion?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA