Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2024: Lave marginer i bilbransjen og gode kampanjer på nybil

Startet av vinterdekk, torsdag 22. august 2024, klokken 07:06

« forrige - neste »

vinterdekk

I siste Mil etter mil episode går Finansavisen rett i strupen på det store temaet i bilbransjen om dagen. De spår at importører og forhandlere bare vil bli mer desperate mot slutten av året. Det er bare de som har gode tilbud og folkelige modeller som omsetter biler i særlig grad.

https://youtu.be/TBQk8bK4nOo

Det var en tråd her på forumet om beste kampanjer, men jeg fant den ikke igjen. Tenkte dette er ett veldig interessant tema, så jeg tenkte en egen/ny 2024 tråd om tilbud og kampanjer kunne være nyttig. Sett noen nye kampanjer i det siste? :)
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

NybegynnerElbil

Jeg vurderer å bestille Id4, og ser at de har et greit tilbud nå på 479 000, men kanskje vente å se om det dukker opp noe bedre til høsten. :-\

vinterdekk

NBF skriver at det er tegn på bedring i nybilsalget, selv om man må tilbake til 2010 for å se så svakt bilsalgår som i år.

https://www.nbf.no/artikler/2024/bilsalg/bilsalget-er-pa-vei-opp/

____

Sitat fra: NybegynnerElbil på mandag 16. september 2024, klokken 11:56Jeg vurderer å bestille Id4, og ser at de har et greit tilbud nå på 479 000, men kanskje vente å se om det dukker opp noe bedre til høsten. :-\

Kan jo dukke opp flere runder med gode lagerbilkampanjer. Den i august fra Møller Bil med 50.000kr rabatt (uten vinterhjul/service/rente) var veldig god, og man slapp å vente på fabrikkbil.

Men den er og gunstig den kampanjen som går nå ser jeg: Fra 479.900 for Pro 4MOTION m/vinterhjul og service. Er nok bedre med kontantrabatt enn den service avtalen, man får ikke benyttet serviceavtalen om man selger bilen, og service kan man få rimelig om man sjekker hos andre verkstedkjeder.

Boikott My Ass

Er det ikke bedre å flytte tråden til der den lå før? Under «kjøpe elbil» ?
Bmw 530i G30

vinterdekk

Sitat fra: Boikott My Ass på søndag 22. september 2024, klokken 11:52Er det ikke bedre å flytte tråden til der den lå før? Under «kjøpe elbil» ?

Administratorene kan gjerne flytte denne tråden til «kjøpe elbil», har ikke noen innsigelser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA