Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Konkurrentene sover ikke

Startet av Havebigfun, mandag 17. desember 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: turfsurf på onsdag 13. november 2019, klokken 12:33Å bli kvitt kobolt i seg selv er jo ikke det viktigste, det som må gjøres er jo å stille krav til leverandørene.

Nettopp. Det er ingenting galt i å la fattige land i Afrika tjene penger på de naturressursene de har (Norge gjør jo nøyaktig det samme, bare med andre ressurser), men det må gjøres på en måte som ikke går på bekostning av menneskene som gjør jobben.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Stig O

#3091
Audi har en elbil, og lanserer 6 RS modeller i år!!! Hvor er miljøprofilen til det merket? Er det VW som skal hjelpe de med å få ned snitt målet på CO2?
Spigel hadde jo en interessang artikkel om den sovende tyske bilindustrien.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

emurof

Snart er det Tesla som blir den tyske bilindustrien.

Stig O

Jaja, da har Lexus annonsert sin første EV. De tror visst rekkevidde fortsatt oppgis i NEDC verdier.
https://www.motor1.com/news/383794/lexus-ux-300e-revealed/
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

geear

Sitat fra: cra på onsdag 13. november 2019, klokken 13:08
Sitat fra: turfsurf på onsdag 13. november 2019, klokken 12:33Å bli kvitt kobolt i seg selv er jo ikke det viktigste, det som må gjøres er jo å stille krav til leverandørene.

Nettopp. Det er ingenting galt i å la fattige land i Afrika tjene penger på de naturressursene de har (Norge gjør jo nøyaktig det samme, bare med andre ressurser), men det må gjøres på en måte som ikke går på bekostning av menneskene som gjør jobben.
Olja i Norge har også gått på bekostning av mennesker. Og gjør det fortsatt. Og de som kritiserer ressursbruken for batteriproduksjon kan umulig forstå hva vi driver med i olja. Hilsen "oljearbeider".

Jambo

Sitat fra: Stig O på fredag 22. november 2019, klokken 16:43
Jaja, da har Lexus annonsert sin første EV. De tror visst rekkevidde fortsatt oppgis i NEDC verdier.
https://www.motor1.com/news/383794/lexus-ux-300e-revealed/
Ja, og uten firehjulstrekk. Uaktuelt.

OlaM

Sitat fra: Stig O på fredag 22. november 2019, klokken 16:43
Jaja, da har Lexus annonsert sin første EV. De tror visst rekkevidde fortsatt oppgis i NEDC verdier.
https://www.motor1.com/news/383794/lexus-ux-300e-revealed/

Gode nyheter likevel. Det betyr at Toyota er på god vei ut av hydrogentåka.
'21 3LR

Stig O

Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Elmo

Sitat fra: OlaM på lørdag 23. november 2019, klokken 07:33
Gode nyheter likevel. Det betyr at Toyota er på god vei ut av hydrogentåka.

Javel - nei ??
forbes.com/sites/samabuelsamid/2019/10/11/revamped-toyota-mirai-fuel-cell-sedan-arrives-in-late-2020-now-with-style/#45b1b3ce63c7
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA