Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konkurrentene sover ikke

Startet av Havebigfun, mandag 17. desember 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

Havebigfun

#3000
Test av nye BMW 5 serie i DN- Bilen er bra men journalisten Embret Sæter som jeg hittil har oppfattet som et skikkelig fossilhode kommer med følgende kommentar: "Følelsen av at man blir litt bakpå med fossile drivlinjer er påtrengende i disse Tesla-tider. Jeg får dårlig samvittighet når jeg ønsker meg en slik bil."

Det har skjedd mye de siste årene takket Tesla ;D - verden går videre- og det virker som om ypperste fossilteknologi blir mindre fristende- selv for fossilhoder. 8)
Testen er her: http://www.dn.no/privat/2016/12/13/1322/Biltesten/det-beste-fra-to-verdener

Dexter

20K biler pr år er jo ikke rare greiene.

satheesh.net


Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

JorgenM

Spennende med nye, rene elbil-merker :)

Har aldri hørt om oppstart av bilprodusent som utelukkende satser på hydrogen, det sier kanskje litt om hvor uinteressant hydrogen egentlig er. Ikke engang japanske.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Rio

Sitat fra: JorgenM på fredag 16. desember 2016, klokken 14:01
Spennende med nye, rene elbil-merker :)

Har aldri hørt om oppstart av bilprodusent som utelukkende satser på hydrogen, det sier kanskje litt om hvor uinteressant hydrogen egentlig er. Ikke engang japanske.

Hydrogen er ikke interessant, men det er veldig mye enklere å utvikle en elbil enn en ny fossilbil, for ikke å snakke om en ny hydrogenbil.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: JorgenM på fredag 16. desember 2016, klokken 14:01Har aldri hørt om oppstart av bilprodusent som utelukkende satser på hydrogen, det sier kanskje litt om hvor uinteressant hydrogen egentlig er. Ikke engang japanske.
Du har Nikola Motor Company og Riversimple. Det er vel de eneste selskapene jeg kjenner til.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

satheesh.net


Øggen

Ingen andre som fulgte med på lanseringa av Faraday Future i natt??

Spennande bil, personlig syns ej den e stygg, men en del "nye" gimmick greier som sikkert berre fungera i "sunny Cali". Skal bli spennande å sjå når Lidar pucken skal opp gjennom et fint lag med is ::)
Face recognition, wifi hotspot e sikkert kult, men kunne tenkt meg å sett meir av interiør. Bakseta skal være "enestående" og piece of art, (men det he vi vel hørt før)

https://youtu.be/LO6Zyitikww
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

rsomby

Bil for meg er bil personlig og basert på følelser og den saken fra faraday er stygg som f...

Jeg liker at det kommer flere på markedet med tech og driver dette fremover, men disse her er jeg vél skeptiske til med sine store ord samtidig som de "hailer" from u ass of a

flux

#3010
FF har samme sjef designer (Richard Kim) som skapte BMW i3 og i8. Jeg synes designet utvendig er rått bra, men det var selskapet da...

FF leder Nick Sampson (tidligere Tesla direktør for vehicle and chassis engineering) virker ikke å være rett mann. Den kinesiske styreformannen (Jia Yueting) som er investor er kanskje bedre egnet som CEO, men han snakker omtrent ikke engelsk noe som er ganske utrolig. "Very Cool Car" var omtrent det eneste som var forståelig av det han sa under presentasjonen.

Presentasjonen de hadde nå på CES var en merkelig seanse, de skal ha kred for å gå hardt ut, men det ble alt for mye alt for tidlig, i en merkelig Apple-aktig presentasjon full av unødvendige stunts som delvis feilet.

Likevel de har kommet et imponerende stykke på vei, så selv om enormt mye gjenstår før de kan komme i produksjon, tror jeg at vi kommer til å se en bra bil fra FF/LeEco på markedet før 2020.





OlaM

Jeg synes FF ser utrolig bra ut, både praktisk og estetisk er det en fulltreffer (hvis den er under 500 cm da...ser veldig lang ut). Men tviler veldig på at den organisasjonen der noen gang kommer i nærheten av de altfor ambisiøse målene sine. Burde nesten vært en egen tråd for "konkurrentene sover ikke, de bare står på en scene med fancy headset og overselger utopisk datagrafikk".
'21 3LR

Veggen

Den er diger:
SitatFF91 er en stor bil. Den er 5,25 meter lang, 2,28 meter bred, og 1,59 meter høy. Akselavstanden er 3,2 meter.
http://www.tu.no/artikler/faraday-futures-forste-bil-har-over-1000-hestekrefter/367095

OlaM

I alle dager. Den får jo en Mercedes GLS til å se slank og smekker ut. Vekten blir jo veldig interessant, spørs om denne går på kl. B. Håpløst prosjekt dette.
'21 3LR

Spinner

Håper den bredden er inkludert speilene som forhåpentligvis kan slås inn? Har hatt en bil som var 220 cm bred ink speil, som ikke slås inn... Ganske så upraktisk med en så bred bil til daglig bruk (noe min heldigvis ikke var til).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA