Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konkurrentene sover ikke

Startet av Havebigfun, mandag 17. desember 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Sitat fra: pberg på søndag 16. februar 2014, klokken 18:50
Model S har jo et veldig konservativt utseende, og jeg er litt skuffet over at de ikke benyttet mulighetenen den elektriske drivlinjen gir for å lage et mer innovativt design. Det er tydelig at de ikke vil ta noen sjanser i forhold til den meget konservative kjøpergruppen bilen er laget for. (Nei, den ble ikke laget for norsk middelklasse, men relativt velstående amerikanere).

Jeg tilhører den norske middelklassen og jeg synes Model S er en av de peneste bilene på markedet i dag og den desidert peneste elbilen  8)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

BMW850

#406
+1 

Bare se hvordan alle de andre "innovative" el. bilene ser ut. Det er det som er det geniale trekket til Tesla...den ser ut som en bil, en FIN bil ;)

Kan faktisk innrømme at Tesla S er en av få biler som gjør at jeg synes min BMW hobbybil faktisk nå ser litt gammeldags ut  :-\
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Ronny

Sitat fra: BMW850 på mandag 17. februar 2014, klokken 17:49
+1 

Bare se hvordan alle de andre "innovative" el. bilene ser ut. Det er det som er det geniale trekket til Tesla...den ser ut som en bil, en FIN bil ;)

Kan faktisk innrømme at Tesla S er en av få biler som gjør at jeg synes min BMW hobbybil faktisk nå ser litt gammeldags ut  :-\

Vippetøy på panseret hjelper også ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

pberg

Ikke verst å overgå kremen av design fra 1989.. :-)
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Teslanewbie

Sitat fra: BMW850 på mandag 17. februar 2014, klokken 17:49
+1 

Bare se hvordan alle de andre "innovative" el. bilene ser ut. Det er det som er det geniale trekket til Tesla...den ser ut som en bil, en FIN bil ;)

Kan faktisk innrømme at Tesla S er en av få biler som gjør at jeg synes min BMW hobbybil faktisk nå ser litt gammeldags ut  :-\

Den var pen, min første bilforelskelse var 8 serien fra Bmw. 850 var vel mest å betrakte som M8 ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

pberg

BMW laget kun en M8 prototype, med V12eren fra McLaren F1. Men den ble dessverre aldri satt i produksjon.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Teslanewbie

Sitat fra: pberg på mandag 17. februar 2014, klokken 22:35
BMW laget kun en M8 prototype, med V12eren fra McLaren F1. Men den ble dessverre aldri satt i produksjon.

While the M8 was never produced, it is interesting to note that the 850CSi was also tuned by BMW's M division. Aside from sporting a M-tuned engine (as identified by the S prefix instead of the M prefix that a non-M tuned engine would wear), the car's VIN identifies the car as being built by BMW Motorsport (identified by the WBS prefix) instead of BMW AG (WBA prefix). This effectively identifies the 850CSi as essentially a detuned version of the M8.[19]
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

pberg

De fleste BMW-entusiaster regner ikke 850csi som en M8. Den har jo ikke 4 ventiler pr sylinder, slik alle andre M-biler har.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

scoot

Sitat fra: BMW850 på mandag 17. februar 2014, klokken 17:49
+1 

Bare se hvordan alle de andre "innovative" el. bilene ser ut. Det er det som er det geniale trekket til Tesla...den ser ut som en bil, en FIN bil ;)

Kan faktisk innrømme at Tesla S er en av få biler som gjør at jeg synes min BMW hobbybil faktisk nå ser litt gammeldags ut  :-\

Ah det der er en perle, nydelig bil!
2009 Revai

D.O

#414
Ordentlige M biler ble handbygd :) har bil nr 11 av E28 m5 serien,  fortsatt imponerende i dag. Teslan minner meg litt om den, revolusjonerende, moderne, kraftfull famile racer forut sin tid :)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Havebigfun

Nå kan vi snart døpe om tråden: BMW-perler- forut for sin tid 8)

Tai

Jeg har ingenting imot gamle BMW`er. Men skrytebilder av 15-20 år gamle fossilbiler har nok ingenting her inne å gjøre. Skal vi komme oss tilbake on topic? :)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

D.O

Sitat fra: Tai på tirsdag 18. februar 2014, klokken 15:21
Jeg har ingenting imot gamle BMW`er. Men skrytebilder av 15-20 år gamle fossilbiler har nok ingenting her inne å gjøre. Skal vi komme oss tilbake on topic? :)

Tai
30år takk  :P men back 2 topic er greit
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Oreo

I fare for å være mer relatert til Leaf delen av elbilforumet, men likevel langt på vei mer innenfor topic enn ovenfornevnte innlegg:
http://www.hegnar.no/motor/article757499.ece
Som sagt, mer en Leaf konkurent enn dirkete konkurent til TMS.
Sant nok får en kanskje 3 stk e-golf for prisen av en bra utstryrt TMS-P. Da kan en for en tur Trh-Oslo ha en stk stående (fulladet) på Dombås, og en stk på Lillehammer, så har en samme rekkevidde som TMS med SC-tilgang.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Nuvolari

Sitat fra: Oreo på tirsdag 25. februar 2014, klokken 07:29
I fare for å være mer relatert til Leaf delen av elbilforumet, men likevel langt på vei mer innenfor topic enn ovenfornevnte innlegg:
http://www.hegnar.no/motor/article757499.ece
Som sagt, mer en Leaf konkurent enn dirkete konkurent til TMS.
Sant nok får en kanskje 3 stk e-golf for prisen av en bra utstryrt TMS-P. Da kan en for en tur Trh-Oslo ha en stk stående (fulladet) på Dombås, og en stk på Lillehammer, så har en samme rekkevidde som TMS med SC-tilgang.

Forøvrig en tankevekker for Tesla at e-golf bl.a har adaptiv cruisecontrol som std utstyr.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA