Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Konkurrentene sover ikke

Startet av Havebigfun, mandag 17. desember 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: Tai på fredag 07. februar 2014, klokken 23:59
Sitat fra: scoot på fredag 07. februar 2014, klokken 23:27
Du kan si hva du vil ass, men Teslaen mangler ÈN viktig egenskap - motorlyden fra en kraftig rekkesekser eller lignende.

Lol, beklager men det er bare det dummeste argumentet som finns ::). Hvis det så utrolig viktig så skaffer du deg en lydfil med motorlyd og skrur anlegget opp til 11


Tai

Jepp, enig.Tåpelig og utdatert argument! Har en BMW V12... fin og deilig lyd, men i det daglige setter jeg større pris på stillhet istedet for en bråkete dieselmotor f.eks. På Premiumbiler er de jo også opptatt av at lyd skal dempes så mye som mulig.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

scoot

Sitat fra: Tai på fredag 07. februar 2014, klokken 23:59
Sitat fra: scoot på fredag 07. februar 2014, klokken 23:27
Du kan si hva du vil ass, men Teslaen mangler ÈN viktig egenskap - motorlyden fra en kraftig rekkesekser eller lignende.

Lol, beklager men det er bare det dummeste argumentet som finns ::). Hvis det så utrolig viktig så skaffer du deg en lydfil med motorlyd og skrur anlegget opp til 11

Tai
Lol du er tydeligvis ikke bilentusiast så du skjønner nok ikke hva jeg snakker om uansett. Kos deg med hvinelyden som minner om en blender du, Tai!  ::)
2009 Revai

BMW850

Sitat fra: scoot på lørdag 08. februar 2014, klokken 12:32
Sitat fra: Tai på fredag 07. februar 2014, klokken 23:59
Sitat fra: scoot på fredag 07. februar 2014, klokken 23:27
Du kan si hva du vil ass, men Teslaen mangler ÈN viktig egenskap - motorlyden fra en kraftig rekkesekser eller lignende.

Lol, beklager men det er bare det dummeste argumentet som finns ::). Hvis det så utrolig viktig så skaffer du deg en lydfil med motorlyd og skrur anlegget opp til 11

Tai
Lol du er tydeligvis ikke bilentusiast så du skjønner nok ikke hva jeg snakker om uansett. Kos deg med hvinelyden som minner om en blender du, Tai!  ::)

Er det no mer gromlyd i den Teva bilen din da?  ::) ;)

Edit: Mener Reva :)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tai

Sitat fra: scoot på lørdag 08. februar 2014, klokken 12:32
Lol du er tydeligvis ikke bilentusiast så du skjønner nok ikke hva jeg snakker om uansett. Kos deg med hvinelyden som minner om en blender du, Tai!  ::)

Definisjonen på en bilentusiast er så mangt, ifølge Top Gear kan man ikke være en entusiast før man har eid en Alfa romeo ;). Selv om jeg ikke har eid en Alfa så tør jeg påstå at min interesse er greit over gjennomsnittet. Uansett så er det vel ikke interessen for en viss motorlyd som definerer dette?

Ellers så synes jeg at hvinelyden er tøff, minner om et fly som tar av. Bortsett fra at bilen akser bedre ;D

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Teslanewbie

Sitat fra: scoot på fredag 07. februar 2014, klokken 23:27
Sitat fra: sims på fredag 07. februar 2014, klokken 22:03
80% elbilandel av nybilsalget i 2020 - hvem tror det? Offensivt bet av Christian.
Jeg tror ikke det. Fordi det ikke er praktisk mulig. Sist jeg sjekket finnes det ikke nok råstoff for batteriproduksjon til at dette skulle være reellt.

Dessuten håper jeg ikke brennstoffmotoren dør ut.
Du kan si hva du vil ass, men Teslaen mangler ÈN viktig egenskap - motorlyden fra en kraftig rekkesekser eller lignende.

Du kan jo altid gjøre som svenskene :

hvorfor har svenskene vindusviskere på innsiden av bilruta?
svar: fordi de sier "brrrrrrrrrm!" mens de kjører elbil ...


............

Ellers kan du jo kjøpe denne , for å få v12 lyd i bilen :-)


http://www.soundracer.se/?p=98
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Deilig med lyden fra v8, v10 eller en hissig 911 boxter-motor.
Men den futuristiske lyden i tesla er noe annet, og pokker så morsom!

Å påberope seg at man er mer entusiast fordi man foretrekker fossil-lyden er rimelig patetisk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

scoot

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 08. februar 2014, klokken 16:22
Deilig med lyden fra v8, v10 eller en hissig 911 boxter-motor.
Men den futuristiske lyden i tesla er noe annet, og pokker så morsom!

Å påberope seg at man er mer entusiast fordi man foretrekker fossil-lyden er rimelig patetisk.
Hihi jeg ventet på reaksjonene fra Teslapatriotene.

De fleste her inne er jo en gjeng med teknofriker som nå kaller seg bilentusiaster, som i tillegg finner seg i alle slags mulig drittfeil med en bil til 700k og et firma som har like bra service som en polsk håndtverker.
2009 Revai

BMW850

Morsomt  ;D Beklager, men det sier åpenbart mer om deg hehe ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tai

Oioi, nå viser scoot sitt sanne ansikt. Han er nok det vi kaller et vaskeekte forum troll. Stemmer ikke det scoot? ;D Er du en trollegutt?

Og vet du kuren mot forum troll? ?  Å ignorere det :-X :-X

Foreslår alle gjør det samme så slipper vi useriøse innlegg her inne :)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

scoot

#369
Sitat fra: Tai på lørdag 08. februar 2014, klokken 16:51
Oioi, nå viser scoot sitt sanne ansikt. Han er nok det vi kaller et vaskeekte forum troll. Stemmer ikke det scoot? ;D Er du en trollegutt?

Og vet du kuren mot forum troll? ?  Å ignorere det :-X :-X

Foreslår alle gjør det samme så slipper vi useriøse innlegg her inne :)

Tai
Hahah, litt trollaktig i dag merker jeg.
Men i mitt siste innlegg så er det vel strengt tatt enkelte punkter som stemmer, selvom jeg la det frem på den krasseste måten jeg klarte   ;D
Dere er veldig hårsåre her på inne, det er helt sikkert.


@BMW850
Hahaha, nei Revaen byr ikke på stort annet enn dårlig kjørekomfort og støy fra den minste lille bit grus.
Men jeg kommer meg nå til høgskolen uten å betale bom, så jeg klager ikke.
2009 Revai

laumb

"Det er ikke meg det er noe galt med, det er alle de andre..."


... Erhm.,

flux

Tar en med plugin hybrider som elbiler, er jeg sikker på at det tilsammen utgjør over 80% av nybilsalg i 2020.

Tesla-man

Sitat fra: scoot på lørdag 08. februar 2014, klokken 17:22

Dere er veldig hårsåre her på inne, det er helt sikkert.


Akkurat det har du nok rett i  ;D
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E


Oreo

I "lys" av Herr Koenigegg's positive uttalelser om TMS synes jeg LED lysene på Agera har meistenkelig lik form som på TMS:
http://www.dn.no/dnBil/article2452804.ece?screenArea=readmore
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA